Ingen morgonmänniska här inte

05:45 ringde min väckarklocka.
Upptäckte efter en stund att jag ställt den fel.
Skulle inte upp förrän 06:45...

Gah...
Ställde om den och lyckades somna om.

När den sedan ringde igen var det bara att pallra sig upp.
Fixa morgonfikat.
Varm glögg, lussebullar & pepparkakor.

Dottern iklädd full luciamundering.
Jag hade också luciakrona (det var så mörkt).

Sen lussade vi för Mannen.
Detta året vaknade han faktiskt.
Förr förra året så sjöng och sjöng och sjöng vi - utan att han vaknade.
Fick lov att sparka lite i honom så han SÅG hur fina vi var.

Sedan fikade vi allihopa i sängen (händer aldrig annars för jag hatar smulor i sängen).
Såg samtidigt Luciatåget på TV.
Efter det blev det dagens avsnitt av Julkalendern.

Dessvärre hade dottern fått tillbaka febern.
Ingen skola idag.
Men då kunde vi dessbättre krypa ner under täckena och sova en stund till!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns inget bättre än att snooza när minusgraderna är för många utanför fönstret...

Ett par boxers är ju alltid trevligt att få appropå klapptips...
Helt rätt tänkt...
Har det varit kallt uppe i Umeå....?
//Hans

2007-12-13 @ 15:25:09
Postat av: Anonym

Det finns inget bättre än att snooza när minusgraderna är för många utanför fönstret...

Ett par boxers är ju alltid trevligt att få appropå klapptips...
Helt rätt tänkt...
Har det varit kallt uppe i Umeå....?
//Hans

2007-12-13 @ 15:25:27
Postat av: Lily Mae

Japp ! Stort + i kanten då omgivningen uppskattar ens ansträngningar :)
Shine on !

2007-12-14 @ 04:02:18
Postat av: Ice Lady

Hans: Jo det har varit lite kallt här i Hällnäs, men nu segar sig temperaturen mot noll igen. Hoppas bara att det inte snöar en massa... :-(

Lily: Precis, men nästa år är det Mannens tur att lussa för MIG! Muhahahaa... ;-)

2007-12-14 @ 13:22:39
URL: http://icelady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0