Inte höga krav eller?

Jag gick ett år på gymnasiet i Lycksele.
Hade himla kul.
Inte så mycket skola.
Desto mer fester och hänga med kompisar.


Inte höga krav på pojkvänner heller.
- Minst 21 år (så de kunde köpa ut).
- Eller åtminstone 18 med bil och körkort (så man hade skjuts).


I och för sig så gäller väl körkorts- och bilkravet fortfarande.
Hur ska man annars överleva i Norrland?
Inte jag i alla fall och jag älskar att åka ibland.


Tog mitt eget körkort direkt jag fyllde 18.
Köpte min första bil med mina sparpengar.
En gul gammal Passat med sportinredning.


Älskade den!
Frihet!


Fast den var lite speciell...
Startade direkt, även utan motorvärmare, när det var kallt.
Nästintill hopplös att få igång på sommaren...
Tur att jag bodde bredvid en lång backe!


Kommentarer
Postat av: lizaloop

Ja herregud, klart att den man är med ska ha körkort, jag skulle då spy om jag skulle måste köra överallt och hela tiden själv. Tänk bara alla gånger man ska åka långt, nä då ska man då turas om såklart.(ellr låta i mitt fall då peter köra hela vägen hehe) Ja det räcker ju med 7,5 mil till umeå, Så klart det är ett krav!!

2007-12-13 @ 19:59:56
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Fredrik

Klart man har körkort :S
Bo i norrland och inte i storstad = MÅSTE...

Men har ju inget VAL i annat än att köra :(

2007-12-13 @ 20:46:30
Postat av: Anna-Maria

Men Lotta...vaddå inte mycket skola?:-O Jag gjorde inte annat än pluggade!!
Men vi hade kul!! Kommer du ihåg att vi brukade sjukanmäla varandra? Den som ringde andra samtalet blev bemött väldigt surt vill jag minnas....de lärde sig känna igen oss, undrar varför? :-) De undrade varför vi alltid var sjuk samtidigt. Inte så konstigt tyckte vi, vi hängde ju ihop jämt! Och så utnyttjade vi strömavbrott, då kunde vi skylla på att klockradion inte ringt. Haha....vad kul vi hade :-)

2007-12-13 @ 22:38:33
Postat av: Ice Lady

Lizaloop: Jo, det var ju skönt när Fredde körde ToR till Sthlm också! ;-)

Fredde: Nä, du har inget val. :-P

Anna-Maria: Vi hade otroligt kul! He he... Och nej, jag hade glömt bort att vi sjukanmälde varandra - tills nu! Ha ha ha ha... Jo, vi var inte så poppis hos lärarna eller rektorn, he he...
Och så fick vi ha styrketräning istället för "gympa" (för vi vägrade göra något annat)! Ha ha ha...

2007-12-14 @ 13:15:27
URL: http://icelady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0