Amway or the No-thank-you-way

Förra veckan hade jag ett möte (som jag trodde skulle handla om något projekt) med en kvinna som jag har tidigare haft kontakt med genom att vi arbetat i olika projekt.

Hon visade sig vara Amway försäljare. (Ja, ni som inte vet vad det är kan googla det. Jag visste faktiskt inte heller vad det var.)

Men ååååh, vad jag hatar dessa pyramidföretag! Suck...

Hon var helt såld på den här idén och trodde tydligen blint på att man verkligen "tjänade storkovan" och att det INTE var ett pyramidföretag, utan att man kunde vara "egen företagare" i systemet.

Jag ÄR egen företagare, och således vet jag väl att skillnaden är TOTAL gentemot att knytas in i ett pyramidföretags nät.

Suck...

Jag har haft flera bekanta som sålt allt från Herba Life, Golden products till "något-telefonbolag-som-jag-inte-kommer-ihåg-namnet-på".
Alla blir lika irriterande "frälsta" på "sin" produkt.
Alla deltar i "säljmöten" vilka liknas mer med stora frälsningsmöten.
Alla försöker värva en som "kund" och det går knappt att umgås eller prata med dem längre...

Jag förstår faktiskt inte hur de lyckas värva folk till detta?
Jag blir bara "anti" så fort jag känner på mig att någon försöker sälja något överhuvudtaget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0