Apropå kassar...

Om ni nu redan läst förra inlägget så vet ni att kasse är plastpåse.
Vi har alltid för många hemma.
Jag får mina ryck och tänker miljövänligt och bestämmer att vi ska använda tygkassen (vi har otroligt nog bara en) och återanvända åtminstone några av våra miljoner plastkassar.
Men eftersom det är Mannen som oftast handlar, så hänger jag tygkassen innehållandes en massa andra kassar vid hans jacka.
Sen (dum som jag är) hoppas jag att han ska SE dem och ta med sig...
Men nej... När han åkt hänger de så fint kvar och han kommer hem med en massa nya plastkassar som inte ryms i lådan och som vi måste slänga.
Jag har provat att lägga dem i bilen också, men då glömmer han att ta dem med in på affären...
Vad göra?
Suck...

Kommentarer
Postat av: Lucas

Hi hi!

När jag var barn för sisådär 4-5 år sen så klippte man plastkassarna i långa remsor tog en virknål en burk vaselin och virkade mattor!
Når för Fredde kanske??
Så länge han glömmer tygkassen så får han virka till slut så använder han tygkassen och ert hus blir isolerat av plastmattor i alla rum i olika färger..

He he

Lucas

2007-11-21 @ 19:19:07
Postat av: Mikkelelida

This is a truly fantastic site, which I stumbled upon through google, I must say it has been a pleasure viewing this site and I am very happy that I found it, excellent content, keep up the good work and good luck.

2010-04-12 @ 10:44:07
URL: http://mikkelelida.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0