In Memoriam

Två av mina ungdomsvänner har gått bort.
Det känns alltid mer tragiskt när unga människor går bort.

Dessvärre fanns inte digitalkameran på den tiden vi umgicks som mest.
Så jag har letat igenom gamla fotoalbum och fått mig många skratt!

För hos mig kommer minnet av allt roligt vi gjort leva kvar!

Han till höger kommer jag alltid att minnas som en av de gladaste, spralligaste och busigaste!
Glimten i ögat och alltid med ett gott skratt på lur!

Bilden är tagen för typ 100 år sedan, he he he...
Inte riktigt, men kanske runt 1986.

Nedan får ni roliga bilder av den andre.
De bilderna är väl "bara" tagna för typ 94 år sedan då..
Alltså kanske kring 1992.

Han var en av mina absolut bästa kompisar under denna period.
Under den tuffa ytan fanns en mjuk kille med stort hjärta!

Vi två gjorde otroligt mycket roligt ihop som jag kommer att minnas med värme.

Som att komma på den briljanta idén att ta första doppet i MAJ!

OBS! Detta är ENDA gången badbilder på mig läggs ut!
He he he...


(Ja, som ni ser så var detta under den perioden i mitt liv då jag mörkfärgade mitt blonda hår hela tiden.)


Fotograf var chauffören till den snygga bilen uppe i högra hörnet på första bilden!
Han var smart nog att INTE bada!

Har ni också roliga minnen av dessa två?

Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Det har jag massor....av den förste killen då....som var min första pojkvän. Kanske inte mitt seriösaste förhållande, men ändå....Jag var så kär, och trodde knappt det var sant när han såg MIG....Ja Lotta, du minns väl...(Är bilden tagen i Lycksele?) För mig kommer han att finnas i minnet som han var då, före allt elände...Som du skriver, så var han glad, sprallig och snäll. Och väldigt barnkär. Och han kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.

2008-02-14 @ 18:24:36
Postat av: carola

Va roligt att du har kvar lite bilder på killarna !
Måste kolla igenom mina album också, vi fotade alltid en massa sjuka kort...haha!

2008-02-15 @ 03:22:46
Postat av: Lisa

Ja såklart att man har! Vilka roliga bilder du har, jag har oxå många roliga bilder, på nummer 2 med en stor stor orm runt halsen...det är ju en klassisk bild av honom, å Mååånga partybilder av nummer 1 såklart!

2008-02-15 @ 12:11:25
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Ice Lady

A-M: Klart jag minns! :-D Och såklart bilden är från vår lägenhet! He he he...

Carola & Lisa: Ja! Plocka fram bilderna - VILL se! :-D (Vi kanske skulle ha en "minnenas kväll" och titta på kort, ta ett glas vin, skratta & gråta en skvätt tillsammans?)

2008-02-15 @ 12:36:10
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Lisa

sista gången på din blogg kanske...hehe jag tror minsann att jag kan ha några från i somras..
tis kväll ons kväll är jag ledig, även fredagkväll (men då blir det inge mycke vin för min del) men kan kan jag ju!

2008-02-15 @ 14:56:44
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: carola

helt klart en minneskväll, gäller bara att pussla ihop det !

2008-02-15 @ 23:13:53
Postat av: Ice Lady

Kan ni andra fredag den 22:a?

2008-02-16 @ 13:24:35
URL: http://icelady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0