TV kanal-leverantörer

Igår ringde en säljare från Canal +.
(Vi har ett parabolkortsabonnemang hos dem.)

Såklart ville han att vi skulle uppgradera till ett "dyrare" och större paket.
Rättare sagt så skulle vi teckna ett två-års kontrakt.
Första året skulle det vara samma pris som vi nu har,
men andra året skulle det vara mer än dubbelt så dyrt.

Hur kan någon kund veta om de har råd med ett sådant abonnemang nästkommande år?
Ingen av oss (jo, kanske någon synsk person) kan väl veta hur våra liv ser ut nästa år?

Även om man har "fast" jobb idag, så kan man aldrig vara säker på att man får behålla det.
Budgetskärningar och uppsägningar är dagligmat.

Sedan kan man bli sjuk eller något allvarligt händer i ens liv, som i sin tur påverkar ekonomin.

Vore väl bättre för kunden ifall abonnemanget var dyrare första året, och billigare (eller gratis) andra året?

Försäljaren var (otroligt nog) väldigt trevlig.
Han höll t o m med.

Sedan så efterlyser jag mer ÖPPNA och VALFRIA abonnemang!

Jag vill kunna välja EXAKT vilka kanaler jag vill ha (fasta priser per kanal).
Likaså bör man kunna variera och BYTA kanaler lätt i sitt abonnemang.
T ex över jul vill man ha fler kanaler och kan välja att ha det (månadsvis).
Sommartid kanske man inte vill ha annat än grundutbudet.

Jag skiter i att kanalpriset per kanal blir högre - om jag får VÄLJA SJÄLV!
Man borde kunna teckna ett grundabonnemang och sedan få variera resten själv.
När man vill, och hur man vill...

Så vill i alla fall jag ha det.

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Lucas

Håller med hur många kanaler har man inte som man aldrig kollar detta evighetstrista program som SPORT
blääää!

Tack för din långa kommentar till JÄMOLUCAS

Säljare är jobbiga och det där jäkla TELIA som ÄNNU inte fixat vårt bredband..

kram till hela familjen!

2008-02-08 @ 22:24:21
URL: http://lucas1962.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0