Äntligen LÖRDAG!

Gårdagen gick över förväntan!
Annika underhöll Dottern fint hela eftermiddagen.
Jag kunde jobba ostört ända till 18:00!
Då kom Mannen också hem.

Glömde berätta att torsdagskvällen gick åt till att laga mat!
Inte direkt frivilligt dessvärre.
Det visade sig att vårt ena frysskåp lagt av.
Massor av halvt eller helt upptinad mat.

image64Slängde en hel del, men kycklingklubborna var bara halvtinade.
Förmodligen tack vare att de låg en en tjock kartong.
Så vi (läs Mannen) grillade  kycklingklubbor för fulla muggar.

Passade otroligt bra att ha till fredagsmiddag.
Goda blev de också!

Idag lördag hade vi SOVMORGON!
Sååå skönt.
Mina föräldrar kom just när vi åt lunch.
De hade med sig sin katt Boris som jag skulle visa hur man klipper bort "tovor" från.
(Det är en långhårig rackare, och som de flesta långhåriga katter så blir det lätt "tovor" i pälsen.)

Sedan fick jag agera frisörska och färga min mors hår.

Efter det blev jag redovisningsassistent och hjälpte pappa förbereda deklarationsbilagan ang hans försäljning av sommarstugan.

Som belöning blev hela familjen bjudna på pizza!
Mums!

Trevlig dag för alla utom vår katt Elvis.
Han satt mest och surade över att en annan katt var på besök.
Vi slängde ut honom flera gånger för han var ju bara SÅ SUR.
Men han gick bara runt huset och in genom kattluckan igen.

Såg ungefär ut så här (fast Boris var inte ett dugg rädd):

 

Efter sista utslängningen kom Elvis in och satt faktiskt bara i rummet under soffan och surade för sig själv.
Då fick han vara kvar inomhus.
He he...

Hur har eran lördag varit då?

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

haha å han ska ha rätt å sura när andra katter kommer in till honom, haha nu vet han hur freja och tage känner sig när han kommer hit..*fnissar* rätt åt han!
Nu är jag ledig i 12 DAGAR!!!!! hehe SÅÅ SKÖNT! herrejävlar, jag skulle ju hinna åka utomlands, säg nu inte jag följer med för då har jag bokat en resan inom 2 sekunder, haha! *impulslisatalar*

2008-01-26 @ 19:24:06
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Lucas

*SurElvis*
ler

Jag har jobbat och har tandvärk
Det är min lördag det

2008-01-26 @ 21:48:01
URL: http://lucas1962.blogg.se
Postat av: Pernilla

Wow, du är som ett kinderägg - 3 i en! :-)

2008-01-27 @ 12:41:31
URL: http://prude.bilddagboken.se
Postat av: Ice Lady

Liza: Lyllos dig att du är ledig! Blir bra att studera "tradera-vinsten" nästa helg kanske? HE he...

Lucas: Hoppas tandvärken går över! Stackare...

Pernilla: Jamen du har så rätt! Jag t o m ser UT som ett kinderägg i formen, ha ha ha.. Är bara chokladöverdraget som fattas! ;-) (Fast det fanns ju nästan på nyår, he he...)

2008-01-27 @ 15:45:20
URL: http://icelady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0