Veckotema: Komplex - Djurfobi

Ganska vanligt att folk har djurfobi.

Lisa har ju sin fobi för fiskar.
Kan knappt se på dem, än mindre ta på dem.
Äter inte ens fisk.
Däremot ÄLSKAR hon att fiska!
Go figure...



Tina är rädd för möss/råttor.
Hysteriskt kul när vår katt Elvis kom in med en skogsmus sist.
Hon skrek som en galning och sprang in i toan och låste dörren!
Som om en skogsmus skulle kunna öppna den?
Ha ha ha...



Annika är araknofob. 
Lite pinsamt när vår Dotter glatt ska visa en stackars spindel som hon är på väg att bära ut ur huset.
Likaså när hon inte vågade titta på spindelscenen i Sagan om Ringen...
Tsss....

Jag har själv varit väldigt rädd för spindlar.
Men jag bestämde mig för att INTE överföra den skräcken till min dotter.
Så jag var tvungen att behärska mig och låtsas som att jag inte brydde mig.

Jag har fortfarande problem med de större spindlarna.
De små går bra.
Om jag har möjlighet så dödar jag dem direkt ifall de är inomhus.
Såklart utan att dottern hinner se det!

Ifall hon råkar vara i närheten så "räddar" vi den genom att kasta ut den.
"- Jo, du förstår att spindlar trivs bäst ute i naturen. Det är för varmt och så här inne hos oss..."

Har du någon djurfobi?

Kommentarer
Postat av: FobiLucas

Ja-a du det är som att komma på PARTY när det gäller fobier.. Jag har fobier för det mesta här är några exempel:
Livrädd för Indianer!
ORMAR - brrrrrr!
Möss, råttor, hamstrar är hemskt men värst är rått och musFÄLLORNA!
Hårfobi - kräks om det är hår i maten eller i handfatet om jag borstar tänderna
Gabardinkostymer - huvva!

FobiLucas

Hårfobin är det enda som blivit bättre med åren

Gissar att min otrygga barndom gett mig alla fobier..

Höjdskräck glömde jag
Inga nöjesfält för min del
Bungygump
- glöm din dröm!

Men spindlar går rätt bra..(Lars är livrädd för d)

Morsan är livrädd för skadade fåglar..

2008-01-18 @ 09:10:18
URL: http://lucas1962.blogg.se
Postat av: Lizaloop

Så fint annika fick vara då...araknofob
Jag är ju faktist iktyfob haha!

2008-01-18 @ 09:59:35
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Anna-Maria

Jag är livrädd för spindlar!! Får panik när jag ser en. Mina barn har inte ärvt min fobi, som du har jag inte lyckats låtsas att jag inte bryr mig...Dom har väldigt roligt åt mig när jag springer iväg och skriker då jag ser en äcklig, vidrig spindel med massor av ben....huvva!!

2008-01-18 @ 10:34:50
Postat av: Pernilla

Jag har uppenbarligen problem med saker på F: fåglar, fladdermös och fötter.

Fåglar: speciellt fåglar som går på marken, t.ex. fåglarna på torget i Umeå. Jag är övertygad om att de ska komma och hacka mig på fotknölarna. Alltså måste jag gå som självaste Godzilla över torget så inte fåglarna närmar sig, Patrik brukar skämmas..? Fattar inte varför.

Fladdermös: Det är liksom en mus som FLYGER! Det måste f*n vara emot naturen? Så vidrigt.

Fötter: Jag kan just så pass stå ut med mina egna. Det var f.ö. det värsta med att jobba inom äldrevården, när man skulle hjälpa någon att ta på sig sockarna och det var långa, gula tånaglar eller fötterna var torra och det skrapade och fastnade i socken :-(

Jo, just det! Skorvar (speciellt de med långa horn) är jag inte så överdrivet förtjust i och det är helt och hållet min mammas fel. Annars går småkryp/spindlar och sånt bra även om jag inte direkt hånglar upp en om jag ser den...

2008-01-18 @ 11:09:34
URL: http://prude.bilddagboken.se
Postat av: carola

Det absolut äckligaste som finns är att peta sig i naveln. Ick ! Jag får kräkrefelxer bara jag tänker på det.

2008-01-18 @ 17:52:28
Postat av: Mötley Annika

sorry Lotta ja hjälper dej sen vi ses imorrn :)

2008-01-18 @ 22:27:54
URL: http://motleycrue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0