Vilken dag...

Dottern är forfarande förkyld och kunde inte vara på skolan.
Så jag fick jobba hemifrån.

Förmiddagen gick bra.
Hon tittade snällt på TV.

image63Klockan två började hon tjata:
- Ska vi gå och döda snögubbar i Guild Wars nu? (Snögubbe ->)
- Nej, jag måste jobba färdigt först.

Fem minuter senare:
- Ska vi gå och döda snögubbar nu?
- Nej, jag måste jobba först.

Detta pågick ganska länge...

X antal minuter senare:
- Ska vi gå och döda snögubbar nu?
- NEJ, jag jobbar till åtminstone klockan fem.
Du har en armbandsklocka så du kan se när klockan är fem.

Fem minuter senare:
- Det tog lång tid innan klockan blir fem...
- Mmmm....

Två minuter efter klockan blivit fem:
- NU är klockan fem och vi kan gå och döda snögubbar nu!
- Mmm, ja, fast vi borde nog börja med middagen...
- Men du LOVADE JU!
- Ja, fast pappa kommer hem snart och är säkert hungrig...

Men jag inser att hon faktiskt väntat halva dagen och resignerar:
- Fast vi kan ju döda några först...
- JAAAAAAA!!

Imorgon får Dottern lite underhållning av Annika (tack och lov)!
Lär bli många pyssel och brädspel innan dagen är över.
Däremot förhoppningsvis arbetsro för mig!
JAAAA!!!

Kommentarer
Postat av: Lucas

Hmmm
lära barn döda snögubbar!! Nu får du allt ta fram ett Fia med knuff
eller en kortlek.
Och på ett pedagogiskt sätt tala om att snögubbar är enbart en blandning av H2O och köldgrader ihopformat av människohänder och kan inte dödas däremot splittras!
*skojar såklart*
Tur ni har Annika!
Innan dottern är 15 så är hon också ett Mötleyfan med 5 katter en skoter och fullt tatuerad.
Förhoppningsvis även expert på varma mackor
/Lucas med tandvärk

2008-01-25 @ 07:49:38
URL: http://lucas1962.blogg.se
Postat av: GunillaK

Instämmer i ovanstående talares kommentar ;)

Lära barn döda snögubbar... Fast Adam, han TROR att han är en av Ninja Turtles... Så han kan nog vara till stor hjälp.

2008-01-25 @ 08:55:24
Postat av: Lizaloop

klart hon var rastlös, jag tycker ändå att om hon roade "sig själv" till klockan 2 så var det ju superbra!
Tur Annika kommer idag. Om de (alexandra) är någorlunda pigg idag kan de ju gärna få gå ner hit en sväng, för jag börjar jobbat tidigt idag, måste åka redan vid 12!
å DU...Förresten...vet du vad jag har hemma...hehe
*vinsten från tradera* vi kanske ska ha en date någondag nästa vecka!

2008-01-25 @ 10:56:28
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Pernilla

Åh, tänka sig...jag känner igen det där. Fast Alice vill inte så ofta att jag ska aktivera henne men hon vill prata...och prata...och prata o.s.v.

Så praktiskt med en "barnflicka"! :-)

2008-01-25 @ 12:43:09
URL: http://prude.bilddagboken.se
Postat av: Lizaloop

men gud vad du bloggar uselt, jag har ju iallfall jobbat och kan skylla på det, vad är din ursäkt *:)*

2008-01-26 @ 18:26:53
URL: http://www.lizaloop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0