Tisdagstema: Fritid

Skrev en uppsats om ämnet någon gång under mina tidiga tonår.
(Tror den finns kvar hos morsan i någon skolpärm...)

Kommer så väl ihåg vad den handlade om.

* Umgås med kompisar.
* Lyssna på musik.
* Läsa böcker.
* Se på serier, filmer men INTE sport på TV eller video (ja, detta var före DVD-spelarnas tid). 
* SOVA, SOVA, SOVA... (Och med betoning på hemska föräldrar som inte lät en sova längre än till 12.)

Ha ha ha ha....

Känns som att listan är lika aktuell nu, fast nu är det väl Dottern som förhindrar längre sovmorgnar.

Ett tillägg i listan måste förstås göras eftersom DATORN gjort sitt intrång i mitt liv.
(Datorer fanns ju heller inte på den tiden...)
Livsviktig, skulle inte vilja vara utan den (samt fast uppkoppling såklart).

Apropå listan måste jag komma ihåg att åka ner på bibblan ikväll och låna nya böcker.
Det är så roligt nu när Dottern hellre vill att vi ska läsa böcker utan bilder!
Nu kan det vara riktigt spännande, roliga eller intressanta böcker!
(Även för vuxna fastän det är barn- och ungdomslitteratur.)

Läser ni också böcker på fritiden?


Kommentarer
Postat av: Mötley Annika

heheheh klart jag läser böcker kolla på bloggen *L*

2008-03-04 @ 13:44:11
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Lisa

Ja men o ja flera i veckan...eller NÄ skulle inte tro det, jag läser bloggar inte böcker..mycket mer intressant!

2008-03-04 @ 13:48:33
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Micke

Va ett tag sen nu jag läste en bok faktiskt, har påbörjat flera sista tiden utan att kunna läsa ut dem, har tre talböcker jag inte ens tagit ut ur plasten ännu, så det är kris här minst sagt.
Men en dag så.......!!

Ha de fint!

2008-03-04 @ 22:23:29
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: carola

boknörd...helt klart !

2008-03-04 @ 23:16:26
Postat av: Marcusrebekka

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.

2010-02-15 @ 09:12:42
URL: http://marcusrebekka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0