Veckotema: Musik - Högstadiets idoler

Ungefär i den här åldern började jag gilla hårdrock.
Tack vare syrran så lyssnade jag på alla gamla klassiker.
Smoooke on the waaaater...

Och den här med Cheap Trick:


Såg nyligen på Jay Lenos Tonightshow att de fortfarande existerar som band!
Tydligen släppt en ny skiva som hette Rockford eller något liknande.

Men mina favorit hårdrocksband denna period var såklart Europe och Mötley Crüe!
Joey Tempest och Tommy Lee hade ju sååååå fina frisyer och var ju bara sååååå snygga!
Ha ha ha ha...

Prince, Michael Jackson m fl var såklart också poppis.

Fast mitt i allt detta så gick Herreys och vann Melodifestivalen!
Så klart att de också blev idoler med sina gyllene skor.
Fick lära mig massor om mormoner (som jag knappt visste fanns) bara för att de var det.
Likaså kollade man noga in varje Fame-avsnitt på TV'n för att se när Rickard Herrey skulle vara med.

Känns det igen?
Vad hade ni för idoler under högstadietiden?

Kommentarer
Postat av: Mötley Annika

åååååååå Cheap Trick Dream Police sååå bra ,ja va ja hade för idoler vet väl alla MÖTLEY CRUE då ,nu och för alltid ...

2008-03-03 @ 15:23:42
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Anna-Maria

Jag tycker att det här låter misstänkt likt min högstadietid....:-) Idoler....Europe såklart, då, nu och för alltid....

2008-03-03 @ 22:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0