ESC - Semifinal 2

Här hittar ni kvällens bidrag.

Följande tycker jag om kvällens bidrag (0 - 5 p):

Island - 3 p
This is my life är låttiteln. Skulle kunna vara en E-type låt (fast den här killen och tjejen KAN faktiskt sjunga). Den här låten kommer nog att spelas mycket på klubbar osv. Kan nog få höga poäng. Mannen gillar den skarpt.

Sverige - -
Ja... Rogedals skulle ha varit med istället för att få en variation av låttyp i ESC... Jag tycker att det känns som att man hört låten förut, och kan inte låta bli att dra liknelser med andra bra kända Hero-låtar (I need a Hero eller We don't need another Hero). Skulle dock gissa på att låten får en hög placering och bör definitivt komma till final.

Turkiet - 4 p
Deli är en skön modern rocklåt som sjungs på turkiska (extra plus). Den är lik någon låt som jag har hört på Rockster, men kan inte komma på vad den heter...

Ukraina - 4 p
Shady Lady heter låten. En vansinnigt snygg brud som har en Anastacia-röst och ett snyggt fodral. Låttypen är liknande Sveriges, men den här gillar jag mer.

Litauen - 0 p
En karl med långt hår som sjunger en ballad med operaröst... Dessutom känns det som att det är en nationalsång han sjunger, inte en schlager...

Albanien - 2 p
16-årig sångerska med späd röst. Låter säger mig inget och den har ingen refräng. Jag förstår mig varken på videon eller låten...

Schweiz - 3 p
Börjar som en ballad men övergår till en poplåt. En ung kille sjunger. Personligen så gillade jag förra årets bidrag (Vampires are alive) bättre (videoversionen alltså - inte liveframträdandet - för det fixade de inte).

Tjeckien - 0 p
Have some fun heter låten. Men kul är det verkligen inte att höra den... Så tragiskt dålig säger jag bara!

Vitryssland - 2 p
Titeln Hasta la Vista är hur töntig som helst, men låten är ändå ganska kul och catchig.

Lettland - 1 p
Barnprogramdags igen. Pirater och en massa "hi hi ho & a hey hey hey...". Räcker nog inte till en finalplats.

Kroatien - 0 p
75-årig rappare(??) och en smörsångare à la värsta dansbandsmodell. Nope!

Bulgarien - 3 p
DJ take me away sjunger en lockig sångerska. Kul låt och lite annorlunda elektromusikstil i denna tävling.

Danmark - 2 p
Tydligen en Idol-kille från Danmark som sjunger All night long, och det känns verkligen som om låten pågår så länge också... Fast killen sjunger bra.

Georgien - 2 p
Fin låt med fint budskap (Peace will come) och en blind sångerska. Behjärtansvärt. Skulle gissa på att den här låten får en hög placering och bör gå vidare till final, men där har den ingen chans.

Ungern - 0 p
En Cher-wannabie dam sjunger en värdelös ballad. Usch...

Malta - 4 p
Med en titel som "Vodka" så blir det ju bara kul! Himla catchig och fartfyllt. Låten skulle passa perfekt till en Bond-film. Lär inte vinna, men kul ifall den går till final.

Cypern - 0 p
Men hur kunde de skicka en så värdelös låt? En dam som kliver upp och ner på stolar/bord och sjunger om Femme fatal... Nej, om detta tycker vi INTE.

FYE Makedonien - 2 p
Om man inte ser på uppträdandet och bara lyssnar så låter det okej. Men det ska väl vara snyggt att se också?

Portugal - 0 p
En bastant kvinna i svart aftonklänning sjunger dramatiskt en ballad. Hjälper inte att lyfta denna dåliga låt.

Så, vad har ni för favoriter inför ikväll då?

Kommentarer
Postat av: Hera

Jag är patriotisk...jag röstar på Sverige! :-)...Ukraina är annars bra...

2008-05-22 @ 08:49:25
URL: http://hera.blogg.se
Postat av: Ice Lady

Hera: Vi från Sverige kan inte rösta på oss själva ju! ;-)

2008-05-22 @ 17:06:20
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Hera

ehhh... det tänkte jag inte på :-) he he..då röstar jag inte alls! ;-) Det måste ju också va patriotiskt...

2008-05-22 @ 21:07:28
URL: http://hera.blogg.se
Postat av: Mötley Annika

Turkiet och Malta lät rätt ok ...men piraterna och den gammla gubben ehhh nä, då var kalkonen bättre !!!

2008-05-22 @ 22:21:03
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Pernilla

Första utttagningen såg jag inte och igårkväll såg jag bara lite här och där men min favorit är redan solklar, Frankrike! Vilken låt, en låt som jag skulle kunna lyssna på "annars" också. Fantastisk!

Annars gillade jag Danmark men inte för låten utan för att de hade så sabla snygga kläder :-)

Jo, just det..Ukraina var bra. Perellis värsta motståndare om jag har fattat det rätt. Jag tyckte hon var ljusår bättre än Perelli...

2008-05-23 @ 08:37:44
URL: http://prude.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0