PUST!

Så var då äntligen Dotterns 7-års kalas överstökat!

Ett 14-tal barn och ungefär lika många vuxna kom.
Tack och lov för det vackra vädret,
vilket gjorde det möjligt att få plats med alla på altanen!

Samtliga deltagare blev utfodrade med alla möjliga sorters sötsaker.
Tack gulliga rara Nettan för schack-kakorna och orm-tårtan!
Den blev en succé!

Många hopp i hoppborgen blev det förstås också.
(Fanns ju mycket energi att förbränna.)
En ändlös ström av paket blev öppnade.
Otaliga glas saft med isbitar (Dottern fick en ismaskin av oss i present) blev uppdruckna.
De handgjorda godisstrutarna räckte till alla.

Nu har gästerna gått hem och hela familjen är knäckt, men glada.
Vi ska grilla något gott (styrde över Dotterns önskemiddagspannkakor till imorrn istället).
Sedan ska vi bara ta det lugnt och vila öronen...

...tills Körslaget börjar.

Dottern vill att jag ska hälsa alla TACK för besöket och presenterna!

Hon vill skicka ett särskilt tack till Anna & Andreas för presenten och kortet som kom med posten igår.
- ÄNTLIGEN får JAG någon ROLIG post, sa hon med ett brett leende på läpparna!

Hoppas ni andra också haft tillfälle att njuta av det fina vädret idag!

Ha en fortsatt bra lördagskväll (och ni röstar väl på Cans kör ikväll i Körslaget?)!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tack själv, det var jättetrevligt!

Vi har Elvis på besök just nu, han kom in en sväng (och skrämde livet ur Josefin *S*), luktade sig runt nedervåningen, åt lite av Kesos mat och gosade lite med oss. Nu har jag lyft ut honom och gett honom Alices karta (den hon ritade idag) så att han hittar hem . :-)

2008-05-10 @ 18:35:02
URL: http://prude.bilddagboken.se
Postat av: Nisrine

Hej lotta,
jag horde att barnen hade otroligt kul hos er, och var så glada att de fick det godiset de vill, det brukar ofta inte var så på andras kalas. Jag kunde inte komma för att jag hade besök och kamal var på trännings läger i skellefteå. men jag ville gärna komma. iaf. hälsa alexandra grattis på födelsedagen och tack för jättetrevlig kalas från barnen! ha en förtsättning härlig helg
MVH//nisrine

2008-05-11 @ 11:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0