Lugn helg

Har det varit.

Fredagskvällen spenderade jag med guilden (i Guild Wars) - efter Idol såklart.
Vi körde ett svårt område tillsammans med några andra ur alliansen.

Efter det blev det lite allmänt spelande,
dock inte så seriöst.
Däremot snackades det massor!
Vilka roliga människor!!
Hade nästan ont i kinderna efter att ha skrattat så mycket!!

Lördagen blev jag väckt av Jehovas vittnen som gjorde sin runda.
Vakttornet ligger nu bredvid toaletten för läsning (ja, jag brukar faktiskt läsa deras material).
Tycker det är intressant att läsa hur de "förklarar" saker, eller försöka förstå hur de tänker.
Religion tycker jag alltid är intressant.

Senare på lördagen så kom David på besök.
Vi såg filmen Into the wild.
En film baserat på en sann berättelse samt bästsäljande bok.
Mycket bra och tänkvärd film.
Efteråt diskuterade vi olika delar,
och det är alltid fascinerande att höra hur olika man kan uppfatta saker - eller hur lika!
Gillar ni inte genren drama - så är det ingen film för er!

Efter god middag och kortspel,
lärde David mig & Dottern "Fängelse-poker" med tändstickor istället för kortlek.
Himla kul faktiskt!
Mannen fick vara med när han kom hem från jobbet och visade sig ha oanad talang för att gissa rätt.

Sist såg vi Stephen Kings Desperation.
Zzzzzznark....
Kunde lätt ha kortats ner till hälften!

Söndagen var lugn och mysig.
Jag & Dottern blev bjudna till Liza & Peter på middag.
Enchiladasgratäng - såååå gott!!!
(Och nybakade bullar till efterrätt.)
Tackar och bockar!

Mätta och belåtna har vi nu läst färdigt ytterligare en bok ur serien "Spökjägarna" av Cornelia Funke som godnattsaga.
Rekommenderar verkligen hennes böcker.
Roliga och spännande på samma gång!

Måste dock komma ihåg att låna nya böcker på bibblan på tisdag!

Hur har eran helg varit då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0