Obama blev ny president för USA

Tur var nog det.
McCain är gammal som gatan och hans val av vice president (Palin) verkade helt korkat.

Såklart är detta också en stor seger för alla afroamerikaner.
Förhoppningsvis förbättrar detta rasmotsättningar och även andra orättvisor som det finns gott om i detta stora land (trots att de anser sig vara såååå bra).

Men det är konstigt att vi i Svergie är så engagerade i just USAs presidentval...

Jag var tvungen att googla för att kolla vem som är president i Frankrike nu.
Trodde nog lite i min enfald att den där Jacque Chirac satt kvar (för det är det enda namn som jag kom på),
men nej, jag hade fel fel fel.
Numera (sedan 2007) är det Nicolas Sarkozy som är president i Frankrike.

Och i England har de visserligen inte presidenter utan en premiärminister.
Har däremot inte en susning om vem som innehar den positionen heller...
Thatcher var ju mest känd, men har ju slutat.
Vad jag däremot VET, är att vem-det-nu-än-är så "bor" den på Downing Street.
Alltid något eller?

Helt klart är man inte världens mest insatta person vad gäller politik världen över...

Är ni?

Kommentarer
Postat av: Mötley Annika

Hehe ja när det gäller Usa som du vet , men näää jag visste inte Frankrikes !!!

2008-11-05 @ 15:11:07
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Lisa

Politik vad är det?

är det samma sak som sport??

2008-11-05 @ 18:23:44
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Ja, tack och lov att det blev Obama och inte någon krigsglad herre med ett happytrigger-finger...igen.



Frankrike hade jag faktiskt koll på för att han gift sig med någon modell/sångerska som pippat runt med halva känsideliten (skvallertidningarna kan jag minsann!).



England..är inte det Gordon...Brown, kanske? Eller? Tony Blair är då inte kvar iaf, så mycket vet jag!



Äh, jag vet inte.

2008-11-05 @ 20:22:38
URL: http://prude.bilddagboken.se
Postat av: Lizaloop

Kalas på söndag kl 12!

2008-11-07 @ 21:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0