Mycket nu

Ja, det är väl den tiden på året...

Men en liten uppdatering kanske är på sin plats.

Förra helgen hade jag & Annika bestämt att vi skulle klara Maratonspelningen i Rockband.
Det är en non-stop spelning med 58 (!!) låtar som måste spelas på svårighetsgrad MEDIUM...
Dessutom kan man inte avsluta och fortsätta en "annan dag",
men man kan såklart pausa spelkonsollen.

Sagt och gjort så började vi på fredagskvällen efter Idol.
Med hjälp av David så gick det rätt så bra men vi hann (läs: orkade) bara 41 låtar och bestämde att fortsätta dagen efter.
Pausade således konsollen & gick till sängs.
MEN... en "snäll" make STÄNGDE AV konsollen på morgonkvisten innan han åkte iväg & jobbade...

Gah... Trodde vi skulle få psykbryt!
David var dock så positiv och glad och övertalade oss att bara starta om från början igen.
När sedan Mannen kom hem från jobbet fick han ställa upp och hjälpa oss igenom de resterade låtarna.
Så VI LYCKADES!! (Till slut.)

Däremot fick både jag & Annika div arbetsskador efter äventyret.
Blåsor i händerna (jag fattar NU varför många trummisar har handskar), värkande armar, händer & axlar samt totalt slutkörda.
Att spela Rockband är verkligen rena rama träningspasset!
Svettigt värre minsann.
(I alla fall på trummor.)
Men såååå mycket roligare än gympa!

Veckan efter den helgen (alltså förra veckan) var jag helt knäckt.
Hade feber och någon sorts förkylning dessutom.
Det är anledningen till att det inte hänt så mycket på bloggen.
Totalt slut på kvällarna.

Men var på Samhällsnämndens möte med Liza.
Uppdaterade Hällnäs hemsida (Hem & Skola fick en egen sektion för de ville vara med där).
Jobbade & allt annat grejs som MÅSTE göras.
Halloweenpyntningen med Dottern var däremot en av de roligaste sakerna under veckan!!
     

     

Mannen har fått "nytt" jobb.
Han har sagt upp sig från konsultbolaget och fått fast anställning på Bredbandsbolaget istället.
Det innebär bl a nya arbetstider.
Han jobbar på ett 10 veckors schema men behöver bara jobba var fjärde helg (till skillnad mot varannan som han gjort tills nu).
Det blir toppenbra!

Den senaste helgen var "lugn". Kollade förstås på Idol & Stjärnor på is.
Sedan jobbade jag & Annika frenetiskt med att sortera musik & hitta låtar till Halloween-radiosändningen som jag & Tina ska ha nu på lördag.
Det får ni inte missa!
(Postar mer info om det senare.)
Dessutom avverkade vi sista säsongen av OZ som Annika nyss fått hem.

Denna vecka är också fullspäckad.
Det är lovvecka för Dottern så jag jobbar hemifrån.
Massiva förberedelser inför radiosändningen måste också göras (låtlistan, jinglar, skriva presentationsmaterialet etc)...

Även kvällarna är uppbokade.
Utdrag ur schemat:
-  Födelsedagsfika hos Annika samt 21:00 "Online-Date" med Lys (Miroslav från Serbien)
Ti -    20:30 Shards of Orr med Alliansen
On -  17:30 Halloweenmiddag hos Liza, 22:00 Heroes Ascent
To -   21:00 Droknar run
Fr -   17:00 Mor & Far hit på middag, för- & efterfest hos Pernilla, Halloweendansen på Folkan.
-   21:00 Halloween-radion
-   SOVA!!

Suck.
Never Ending Story känns det som.
Men KUL ska det bli!
Hoppas bara att jag håller mig frisk nu...

Kommentarer
Postat av: Tina

Jösses, nu förstår jag vad du menade med ett långt inlägg ;) Men det var roligt att läsa :)



Syns på fredag :) Kraam

2008-10-28 @ 13:12:47
URL: http://tinytinagoes.blogg.se/
Postat av: Mötley Annika

Men så duktiga vi är på alla sätt och vis...Håll dej frisk nu ...Kul med så mycke bilder på din blogg L

2008-10-28 @ 14:06:35
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Å vad ni pyntat fint, jag har pyntat det sista idag, skulle bara ha haft lite svart papper, men det hade jag inte!

Har du varit på bolaget, annars kan vi kanske följas imorgon!

2008-10-28 @ 15:04:08
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Monkan

oh tusen tack!

ni är för härliga

kraaaam

2008-10-28 @ 22:49:04
URL: http://rowena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0