Storröjning & ommöblering

Här är det bråda och effektiva dagar.
Från att ha varit sjuka och ineffektiva måste trenden vändas.

Så nu har vi (läs: jag & Annika) sorterat förrådet på övervåningen och alla Dotterns leksaker.
Saker har ÄNTLIGEN hamnat på Återvinningscentralen tack vare Morgan.
Kartonger o dyl har också lämnats in på återvinning.
Garderober har städats ur.
Möbler har flyttats om (mest i kontorsrummet hemma).
Andra möbler har hämtats och ställts in.
(Bilden visar arbetsfördelningen mellan mig & Annika. Ha ha ha ha!)

Varför allt detta?
Jo, eftersom Mannen nu har fast jobb som han trivs med i Umeå, är han borta mycket och jag får ta huvudansvaret för barn & hus med allt vad det innebär.
För att jag ska hinna göra mitt jobb måste jag kunna göra det mesta hemifrån.
Så jag ska flytta "hem" mitt kontor innan den sista februari.

För att lyckas med det behövs en rokad av prylar mellan olika förråd, garage, garderober osv.

Har hunnit en bra bit på vägen nu, men fortfarande en massa att göra.
När allt är klart ska jag posta lite bilder så får ni se hur fint det blev!

Ha en bra fredag & helg!

Kommentarer
Postat av: Lisse

Va duktiga ni är! Jag gillar bilden som visar arbetsfördelningen =) Hehe Ha en trevlig helg!

2009-01-23 @ 15:08:00
URL: http://lisses.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Tack för det! Bara vi är friska och krya om en vecka på schlagerpuben!!

2009-01-24 @ 10:10:44
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: GunillaK

Vad snäll hon var som höll dig sällskap medan du bar... NÄHÄ, var det tvärtom????? ;)

2009-01-28 @ 20:00:00
Postat av: Lizaloop

u är utmanad!

2009-01-30 @ 11:32:35
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0