Melodifestivalens deltävling fyra - Malmö

1. Agnes - Love Love Love
En Diana Ross! Låten, kläderna & håret!! Ös i låten men inte så catchig refräng. Jag trodde hon skulle gå vidare och med all rätt.

2. Star Pilots - Higher
Bästa låten ikväll och så gick de inte direkt vidare till final! Men vad är detta?

3. Susanne Alfvengren - Du är älskad där du går
En svensktoppslåt som säkert kommer att spelas på radio för hon sjunger fint, men den håller inte i Melodifestivalen.

4. Anna & Maria - Killing me Tenderly
Början på låten var ju spännande, men sedan hände som inget mer... Och om de trodde att de skulle få fler röster för att visa brösten så hade de FEL! He he he...

5. Thorleifs - Sweet kissin´ in the Moonlight
Ja ja, den VAR bättre än "I love Europe" men HALLÅ!  Men det är nog ett säkert promotiontrick att vara med i Melodifestivalen, så de lär få massor med folk på sina spelningar tack vare detta.


6. Sarah Dawn Finer - Moving On
Hon är ju sååå bra på att sjunga och har en härlig röst. Men jag är besviken på låten.

"I remember love" tycker jag är mycket bättre.

7. Next 3 - Esta Noche

Sommarplågan to be? Gah... Men för FÖRSTA gången gick inte alla ungdomsidoler vidare! JAAA!!

8. Malena Ernman - La Voix
Först tänkte jag "Men vad?", sedan blev det "Men annorlunda..." och sist "Men vad fränt och vilken härlig harmoni i låten!". Hm, ja man kan ju alltid lära sig tycka om andra musikstilar och här måste jag nog säga att det här blev en av mina favoriter som jag hoppades skulle gå vidare - och jag fick rätt!

Duellerna gör mig fortfarande galen samt så vill jag byta ut programledaren...
Hoppas SVT får så mycket kritik att de MÅSTE ändra tillbaka reglerna nästa år!


Kommentarer
Postat av: Lizaloop

ja heja operan!! Tycker vis ka rösta fram den som den stora finalisten!!!!!!!!!!!

2009-03-02 @ 10:27:03
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0