Ålder - är det något man kan äta?

Jag är och har alltid varit dålig på att gissa ålder på folk...
Har fullt upp att försöka komma ihåg min egen (måste oftast räkna ut den)!

Klart att jag vet att gråhåriga, saktgående personer med rullator är pensionärer.
Likaså att personer som hela tiden använder "typ", "asså", "å ja ba" och "lixom" osv är förmodligen (och förhoppningsvis) tonåringar.

Men allt däremellan är svårt tycker jag. För mig är ålder bara en siffra (och jobbar med det dagligen) som inte säger något om själva personen.

Jag kan känna mig jämnårig med personer som är mycket yngre eller äldre än mig, beroende på HUR personen är.

Min vän Lisa tyckte inte om att jag sa "jamen, vi som är jämnåriga vet ju...", hon påpekade BESTÄMT att hon minsann INTE var jämnårig med mig! Hon är MYCKET yngre. He he...

Ja ja... Jag bryr mig i vart fall inte om min ålder.

I förra veckan fyllde en mycket trevlig och humoristisk dam i min Allians år (Guild Wars).
Alla grattade henne såklart i alliance-chatten och hon berättade (utan att någon frågat) hur gammal/ung hon var:
- I am proud to say I reached the age of 53 now, and still love computergames!
(Hon bor strax utanför London.)

Jag läste kommentaren och tänkte: "Hmm... så gammal är hon inte, jag har ju bara 5 år kvar innan jag är 53..."
Glad och nöjd över att jag hade något gemensamt med denna hysteriskt roliga 53-åring, berättade jag detta för Annika som TJÖT av skratt och sa:
- Du är ju för faan inte ens 40, hur kan det vara fem år kvar innan 53?
- Eh... Um... Tja... Jag tänkte att jag var 48 istället för 38... svarade jag skamset.

Det är väl okej att hoppa över ett decennium lite här och där va?

Kommentarer
Postat av: Lisa

ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ja men då slipper man ju oroas sig över din 40 års present..då får jag sikta in mig på 50 års presenten då... då har jag tid att tänka..hehe

2007-11-21 @ 15:51:17
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: crue Annika

hehehehe kul att jag de lilla matte snillet *L* kunde räkna en gång ...

2007-11-21 @ 19:26:16
URL: http://motleycrue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0