Stockholmsnovellen

Här är texten till bilderna på Annikas blogg:

Lördag

Höll på att missa påstigningen på planet för vi satt och pratade och fikade när en städerska frågade om vi inte också skulle med på planet som hade öppnat gaten för ett tag sedan.


Skrattade hysteriskt på planet. Speciellt åt Annikas berättelse om hennes mamma som bokat en paketresa till Stockholm där det ingick en personlig guide i priset. Mamman såg framför sig hur en person guidade dem igenom Sthlm och visade museer och diverse andra sevärdheter. Grymt besviken blev hon när hon fick en bok i sin hand "Din personliga guide i Sthlm"... Ha ha ha ha...


Fick hjälpa en utländsk tjej om hur flygbussarna fungerade (trots att vi hade precis innan, haft världens besvär med att lyckas köpa biljetter via den där automatiska grejen).


På bussen ville några norska killar att vi skulle hjälpa dem orientera sig på sin Sthlms karta. Ha ha ha ha....
"- Kan ni visa oss på kartan var vi är någonstans?"
"-Eh, nää... **hysteriskt skratt** Vi har ingen aning, vi är från Norrland!"


Pendeltåget som förde oss till slutmålet var ingen match alls. Men det är ju verkligen roligt att se och lyssna på alla som åker!


Väl hemma hos Krille så konstaterade vi att han INTE hade städat. Inte heller fixat middag eller julpyntat. Han sa att han hade allt julpynt i Umeå. Vi skickade honom på Ica för att inhandla lite snacks osv och så mindes jag att när vi städade hos honom i våras så SÅG jag julpynt i något skåp. Inte nog med att jag mindes det, jag mindes helt korrekt i VILKET skåp det fanns också.


En jättelåda (inköpt på IKEA för två år sedan) med en massa bollar, snöstjärnor och girlanger. Klart vi satte igång och pyntade. Hans tjejkompisar Jenny & Ullis kom och fick hjälpa till. Senare kom även Annika2 (som nog är nästintill ensam om att inte äga vare sig en dator, mobiltelefon eller mikrovågsugn!!) och Jeanette. Krille fixade en superb kycklingmiddag med pommes. Tackar och bockar.


Sedan var det dags för Singstar med alla tjejerna. När alla var lagom uppsjungna drog vi ner på värdshuset och sjöng karaoke istället. Ja - även Annika sjöng!


En lång efterfest hos Krille avslutade kvällen. Några av hans killkompisar var där: Martin, Lasse & Rasmus bl a. Alla var himla trevliga och roligt var det!


Bevingade uttryck myntades
"-Åh, vilka mjuka fötter du har"
"-Nä, men jag har sockar på mig."
"-Nähä, du har verkligen välfilade fötter."
"-Nej, det har jag INTE men jag har SOCKAR på mig!"
"-Nähä...?"
Ha ha ha ha...


Söndag

Skulle ha varit Vince Neils konsert på kvällen, men den lilla råttan ställde ju in turnén så det blev kebabrulle, besök av Ullis samt sist men inte minst reprisen av Dansbandskampen. Visade sig att vi hade en liten dansbands-fan i Krille (inte många skulle ha gissat det)! Ha ha ha...


Hans nya projekt är att lära Yordanka dansa foxtrot! (Ska bevisas på nyår.)

Måndag

Jag & Annika slängde oss iväg med pendeltåget in till centrum och shoppade loss. Några timmar senare så hade vi EN liten påse från Apoteket (!!) med smågrejor som resultat av vår shoppingrunda. Bestämde att vi skulle gå och käka någonstans och gick in på Hötorgshallen. Där såg vi en "kändis" - en komiker som brukar vara med i Parlamentet (men nej, jag kommer inte ihåg vad han heter).


Ingen lunch blev det på där dock för det var fullt med folk och ljudnivån var extremt hög! Så vi käkade i en restaurang ovanför som hade bordsservering dessutom.


Shoppingen EFTER lunchen gick mycket bättre. Vissa köpte bara åt sig själv **host host**, men jag avverkade två av mina fem jag skulle hitta julklappar till.


Väl hemma hos Krille igen var det bara att sätta igång med maten. Kvällens middagsgäster var: Emlan & Elin, Gempa, Monkan & Zikkan. Trevligt såklart och så länge sedan sist!!


Tisdag

Ytterligare en dags shopping. Vi travade igenom Gamla Stans alla (kändes som ett 100-tal) butiker. Hittade de sista klapparna. Annika var superförkyld och såg verkligen hängig ut. Dessutom rann tårarna för fullt på henne hela dagen - vilket gjorde att hon såg helt bedrövlig ut. Tilläggas bör att hon tjatade om att hon var hungrig dessutom, men eftersom vår shopping gick så långsamt dagen innan så hade jag lagt in överväxeln och svarade bara
"-Men köp en korv då så kan du käka medan vi shoppar!"
"-Men jag vill inte ha korv!" snörvlade och grät hon tillbaka.
"-Jaha, men gå hungrig då." **räcker ut tungan**
Alla som såg oss gissade nog att jag var världens elakaste mamma mot min lilla SON. Ha ha ha ha ha...


Väl tillbaka igen så var det bara till att laga mer mat. Tisdagsgästerna var: Lucas & Lars, Robert, Anna (som bytt namn till något som jag inte kommer ihåg för jag är ju helt värdelös på namn) & hennes son Alvin samt Yordanka. Goda nyheter hade de sistnämnda - de kommer upp till Norrland över nyår! Yippi! Sååå roligt! Ska försöka lära mig rätt namn till dess Anna! **blink**


ETT JÄTTESTORT TACK TILL ALLA ROLIGA MÄNNISKOR VI TRÄFFADE I STOCKHOLM!!

Både nya och gamla bekanta ska ta åt sig, för utan er hade det inte varit så här fantastiskt kul!


Onsdag

Dags för hemfärd och nu med facit i hand så glömde jag Singstar (men det får Krille låna tills han kommer upp med Anna & Yordanka). Värst var dock Annika (as usual...) som glömde sina husnycklar! Ha ha ha ha...


Vi tragglade oss igenom proceduren med pendeltåg, flygbuss osv igen. Väl på Arlanda gick vi och käkade. Där kom Shirley Clamp och satte sig med några kompisar i bordet bredvid! Yay! Hon verkar vara lika trevlig i verkligheten som hon ser ut på scen. Hon hade lilla bebisen med sig också.


När vi sedan landat väntade vi på Mannen som skulle komma och hämta oss samt att Lisses ex skulle landa & åka med, när min kusin Sofia helt plötsligt står där! Men åh så roligt! Ännu mera surr & skratt (och jag tror vi lyckades traumatisera Lisses ex för resten av livet)! Ha ha ha ha...


Sofia tyckte att vi skulle komma och våldgästa henne i Uppsala och åka in och se någon konsert i Sthlm också. Det måste vi såklart göra!


Väl hemma i Hällnäs fick Annika ta "vår nyckel" till sitt hus så hon skulle komma in. Vi hämtade upp Dottern som hade massor att berätta och mycket att visa innan det var sängdags.


TACK LIZA, TINA & PERNILLA för hjälpen!


Idag skulle jag ha kunnat sova hela dagen men får nog bara ta en tidig kväll. Har ont i käkmusklerna av att i princip ha skrattat sedan i lördags... Men det är det värt! Så roligt vi har haft är svårt att beskriva med ord - måste upplevas!


PENDELTÅGSHISTORIER:

Turbanmannen: En rödskäggig äldre herre med en babyblå jätteturban klev på. Inte kanske speciellt intressant, förutom att han då såg väldigt "svensk" ut. Men när han plockade fram en tidning och ett par glasögon väcktes min nyfikenhet till max! "Hur ska han lyckas få på sig glasögonen under turbanen?" tänkte jag. Han vek ut glasögonen och då visade det sig att han "tänjt ut" bågarna så pass mycket att de kunde sitta UTANPÅ turbanen. Som antenner ungefär! Ha ha ha ha...


Kärleksflickan: Många människor pratar i mobiltelefonen (tydligen) medan de åker pendel-/tunnelbanetåg. Vissa tonåringar pratade väldigt högt med sina utrop "Åh, ja ba, å sen han ba, å guuuud sååå sjuuukt!" osv.


Men en tjej i gissningsvis 20-årsåldern som satt bakom oss pratade med BABYRÖST (den där många (speciellt kvinnor) använder när de tilltalar bebisar). Det lät verkligen otroligt roligt för vi förstod av samtalet att hon inte pratade med en bebis utan en god vän. Efter samtalet så ringde hennes telefon igen och hon svarade med samma bebisröst: "-Kärlek" (!!) istället för att säga hej eller sitt namn. Ha ha ha ha ha.... Så nu ska vi nog börja göra likadant för det lät så fantastigt fånigt kul!


Fast det vore nog mer likt oss att svara "Hårdrock" eller något sånt...


Kommentarer
Postat av: Mötley Annika

Hehe vilken toppen text till mina bilder samarbete tror jag det stavas ....

2008-12-19 @ 01:40:52
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja jösses vilken färd ;)

Men tur att ni hade roligt utan Vince Neil iaf :)

Jag å Alex hade så roligt så :)

2008-12-19 @ 08:01:07
URL: http://tinytinagoes.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Hahaha ni verkar haft en trevlig tripp. Micke Tornving var det ni träffade har jag hört...

Och Om du tänker på "kaninen" kanske du kommer ihåg "Annas" namn Kamini...

Kul att alla kommer upp till nyår, bara synd att hon som bor i huset vi ska vara i inte ska vara hemma............

2008-12-19 @ 10:41:16
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0