Kul TV-veckoslut!

Hände mycket på TV fronten här i slutet av veckan.
Såklart satt vi bänkade hos Liza framför stora projektorduken för att se Lyxfällan!
(Vi har inte TV3.)
Lucas & Lars var ju huvudpersonerna och vi har längtat att avsnittet skulle sändas.
Jag tyckte de var jättebra på TV och hoppas att de får ordning på ekonomin hädanefter!

Det är strongt att vara med i ett sådant program, för det här med privatekonomi är lite tabu.
Många vill inte erkänna att de har dålig ekonomi eller att de inte kan sköta den.
Inom företagsekonomibranschen är det accepterat att alla INTE är bra på det,
varför många driftiga företagssamma människor väljer att lägga ut det ansvarsområdet till proffessionella.
Det gör inte dessa företagsledare till sämre människor.

Men ifall man inte klarar av att sköta sin privatekonomi anses man inkompetent.
Jag tycker det borde vara lika vanligt & ACCEPTERAT att privatpersoner anlitar ekonomer som företag.

Även om man är världens trevligaste och duktigaste människa på de flesta andra områden (som Lucas & Lars är),
kan det inte skada att ta hjälp av proffs på det område där man inte är så duktig.

Vidare så har Idol segat sig vidare och några fler har lämnat programmet.
Ingen större förlust.
Nu sänds det hädanefter bara på fredagar och en efter en åker ut.
Mina favoriter är LouLou och Rock-Robin!
Hoppas de hänger kvar tills finalen.

Igår var det premiär för "Stjärnor på is".
Jag, Annika & Dottern satt klistrade.
Men så roligt program!
Ha ha ha ha...
Alla som provat åka skridskor någon gång i sitt liv VET hur svårt det är.
Att dessutom kunna utföra konster och DANS samtidigt måste vara nästintill omöjligt för en amatör!
Med favoritprogramledarna Berg & Gynning kan det bara bli en succé.
Vi väntar med spänning på nästa avsnitt!

Så, vad tyckte ni om ovanstående program då?

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Såg icket stjärnor på is, men jag tror säkert att det var superbra!

Nu ska jag ner på byn och spana på hus åt grabbarna... hihi!

2008-10-05 @ 14:58:01
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Mötley Annika

ja det var ju så kul! och så god mat vi fixade :)

2008-10-05 @ 15:21:17
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Lucas och Lars skötte sig finfint (jo, vi satt bänkade här också).



"Stjärnor på is" tyckte jag inte om. Hela programmet kändes rätt B, dålig produktion och sååå segt! Dessutom avskyr jag Gynning (Berg däremot är ju rolig). Jag orkade inte ens se klart det hela. Fast en sak kan jag hålla med om och att det är visst tusan gör amatörerna det bra! säger hon som alltid fått dispens på gympalektionerna när det var skridskoåkning

2008-10-05 @ 16:13:33
URL: http://prude.bilddagboken.se
Postat av: Lucas

Jag tycker att programmet var rätt snäll med oss men det klipptes ju bort en del och det vinklades ju ändå bättre än jag trodde.

Men var 17 är alla HOLLYWOODanbud?

Jag trodde vi skulle bli nedringda för diverse modelljobb men näää..

Privatekonomin är ju som skrivet tabu men om man som vi visar sig på TV kanske fler söker och får hjälp och kanske inser att man är inte ensam om bekymren..

Kul att många såg oss och sen får vi väl hoppas på ledigt så NI får se osslive i helgonhelgen..

2008-10-05 @ 22:15:56
URL: http://lucas1962.blogg.se/
Postat av: Ice Lady

Liza: Ja, annars kanske det går att göra en liten rockad så de också ryms på "gräddhyllan", he he...



Annika: As usual! ^^



Pernilla: Meh! Kombinationen av Berg/Gynning är toppen!! Bara Gynning blir för mycket, men tillsammans är de hysteriskt roliga! :-P



Lucas: Anbuden kommer nog snart! Ha ha ha... Förhoppningsvis kanske fler människor vågar söka och få hjälp. Om inte annat får de kanske tips via att titta på dessa program. *Håller tummarna att ni får ledigt och kan komma på Halloween!!*

2008-10-06 @ 14:39:58
URL: http://icelady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0