Melodifestivalens deltävling tre - Leksand

1. The Queen - Velvet
Hon sjöng bra och en catchig låt. Tyckte verkligen den här borde ha gått vidare men så kom den inte ens till final? Är det startnumret som spökar eftersom två bra låtar med startnummer ett inte ens gått till final?

2. I got U - Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox

Hej å hå. Nej den här var inte bra. Trevligt att den var en annorlunda låt i alla fall. Gick till andra chansen men där torde de vara chanslösa.

3. Så vill sjärnorna - Molly Sandén
Neeeeej! Början på sången låter precis som Whitney Hustons "I have nothing".
Inte lätt att mäta sig med den låten direkt och den faller platt.
Blev VERKLIGEN besviken att den gick vidare till andra chansen, men jag gissar på att barnen/ungdomarna röstade fram den här eftersom här har vi ytterligare en av deras idoler. Emilia, Amy & Molly - alla tre har gått vidare...

4. Baby Goodbye - EMD
Riktigt bra och klämkäck låt. Såklart att de skulle gå vidare! (Här fick jag i alla fall rätt.)

5. Du vinner över mig - Mikael Rickfors
Eh... Lite besviken är jag nog. Jag gillar Rickfors hesa rockröst, men det här var INTE bra. Och vart har hans hals tagit vägen? Såg ut som att huvudet satt fast direkt på axlarna...

6. Här för mig själv - Maja Gullstrand
Gah! Hissmusik - NEEEEEJ!!!

7. Alla - Sofia
Varför sjöng hon inte på svenska eller engelska? Tror att låten hamnat högre då. Men lite väl Roslana-kopieaktigt.

8. You're not alone - BWO
Kvällens stora överraskning! BWO hade en ballad! Och den var riktigt riktigt bra! T o m rymdtemat passade som en smäck in på låten och han sjöng väldigt bra! Här fick jag mitt andra rätt att den skulle gå vidare, men tyvärr bara till andra chansen.

Summa summarum fattar jag verkligen inte att Velvet inte gick vidare och att Molly fick HENNES plats... Grrr...


Kommentarer
Postat av: Hera

Jamen precis!!!!

2009-02-22 @ 14:47:03
URL: http://hera.blogg.se/
Postat av: Lisse

Nä hela den här omgången va helt super dåliga!! Bäst va ju Velvet & EMD. Låt nr 6 å 7 fattar jag inte ens hur dom kan ha kommit med... Va är det för jäkla folk som bestämmer vilka låtar som får va med eller inte??

2009-02-22 @ 16:01:39
URL: http://lisses.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Ser att du tyckte som mig, men det tog ett tag att smälta att BWO inte körde en syntig discolåt, men det var riktigt bra!

2009-02-23 @ 10:15:00
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Jazzy

MEN USH melodifestivalen suger =P

2009-02-23 @ 10:21:07
URL: http://rocknerd.blogg.se/
Postat av: Tina

Men jösses! BWO var ju värdelös jue!

Och Mikael Rickfors tycker jag var bra. Tråkigt att inte han kom me ist för den dära Molly, usch!

2009-02-24 @ 10:16:19
URL: http://tinytinagoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0