Sportlovsprojektet!

Ja, det blev något av ett domedagsprojekt och tog MYCKET mer tid än jag räknat med!
FEM HELA DAGAR!
Pust...

Så nej LISSE, jag är/har INTE legat på LATSIDAN!!!!
Vet inte vart du fått det ifrån, men du får väl fråga Mannen ifall han tycker jag är lat (han torde ju veta bäst)...

Tja, åter tillbaka till PROJEKTET!

I lördags började vi med att designa varje rum samt spackling och lite annat smått och gott.
Tyvärr har mina före-bilder försvunnit av någon mystisk anledning,
men här kan ni se hur tråkgrå tapeter det var från början.
Guldfärg piggar dock alltid upp!
 

Dottern designade sovrummet:


Annika designade gästrummet/hallen:



Jag fick äran att designa TRE rum, köket, vardags- och badrummet:
   

Nu blev inte slutresultatet exakt som vi designat, men man kommer alltid på nya idéer under tiden som man håller på.
I det stora hela så känns nog rummen igen från designen i alla fall, he he...

Det gick åt mycket färg och många olika "verktyg" användes (här är bara ett fåtal av dem):
 

Annika skulle bygga en våningssäng till gästrummet.
Hon var INTE sams med sågen eller borren:
 

När Dottern såg skapelsen tvivlade hon på att det skulle bli en säng och sa:
- Men det gör inget för vi kan ju använda det där som hiss istället, eftersom det ser ju ut som en hiss!
Ha ha ha ha...

Panter tröttnade på att kika in genom dockhusfönstren medans vi målade och tog en tupplur istället:


Hur blev slutresultatet då?
Jo, så här fint blev huset:
 

Sovrummet:
   

Vardagsrummet fick även en datahörna (självklart måste huset tillhöra 2000-talet):
 

Köket:


Gästrummet/hallen:


Badrummet (golvet var INTE roligt att göra):


Några roliga detaljer:
Svart spis med lila knappar:


Den fina TVn med bild på en viss grupps logga:


Naturligtvis finns det fjärrkontroll till TVn:


Datorn är en bärbar med extern mus:


Igår eftermiddag blev vi ÄNTLIGEN klara med detta mästerverk så vi firade med att göra lax på planka!


Vi blev väldigt nöjda med hur fint det ändå blev. Det är verkligen inte lätt att måla osv när allt är så pyttelitet!

Men vi vill ju gärna veta vad ni tycker!
Hur tycker ni dockhuset blev?
Vilket rum tycker ni bäst om och varför?

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag tycker att det blev väldigt fint!

Och jag tycker om köket bäst för att det var så lila och vackert ;) Så vill jag att mitt kök ska se ut ;P

2009-03-05 @ 15:31:39
URL: http://tinytinagoes.blogg.se/
Postat av: sotarlena

Gu vad ni har varit duktiga i veckan. Det finaste rummet??? ALLA, men speciellt guldsängen digga jag.

2009-03-05 @ 18:20:49
Postat av: Tessan

Vad ni har legat i...Alla rummen är jätte fina...Men jag gillar sovrummet...Det ser mest hemtrevligt ut...

2009-03-06 @ 08:05:11
URL: http://traskmorken.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, anklagar lisse dig för att va lat;-)

kramkram

systeryster

2009-03-06 @ 11:04:16
Postat av: Lizaloop

hihi ja såå tjusigt, får väl se det live ikväll då!!

2009-03-06 @ 12:59:28
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var inte illa. Vad ni har stått i. Och jättefint blev det. När jag var i den åldern fick jag ett dockhus i PAPPER som just då var alla småflickors dröm. Det fanns pappersdockor till som man kunde rita egna kläder till och leka. Om jag tappade lusten snabbt??? GISSA!

2009-03-09 @ 14:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0