1 år till nästa shoppingrunda - förhoppningsvis!

Bläh...
Äntligen är shoppingdagen avslutad.

Hatar storstäder.
Hatar mycket folk.
Hatar bilköer.
Hatar shopping! (Ja, jag är kvinna men måste vara undantaget som bekräftar regeln.)

Varför har inte alla butiker Internetförsäljning också?
Jag menar - hur svårt kan det vara att ta en bild av hyllorna och lägga upp priser i en databas?
Är det verkligen för mycket begärt?
Måste man få skoskav, ben- och ryggvärk?
Måste man trängas med folk och möta otrevliga eller dryga och uttråkade expediter?
Måste man råka ut för strulande kassavagnar?

Tacka vet jag shopping i lugn och fin hemmamiljö med leverans fram till dörren!

Förhoppningsvis behöver jag inte shoppa förrän nästa jul.

Det positiva med dagen var att Lisa följde med och muntrade upp mig.
Vi gillar också ungefär likadana butiker (INTE något med kläder), vilket underlättar.
Sedan höll Mannen sitt löfte och FÖRSÖKTE att inte gnälla.
Vi hade förberett med färdkost och KAFFE (tack och lov).
Bäst var såklart min förberedda lista på vad som skulle köpas var!
Glömde inte något!

Nu är det "bara" inslagning av alla julklappar kvar...

Kommentarer
Postat av: Lily Mae

Lider med dig när jag tänker på din shoppingdag !

2007-12-04 @ 22:58:42
Postat av: Mötley Crue Annika

hahaha håller me dej shopping e inte kul bland massa folk ...hehe din förberedda lista *L* ja varför e jag inte förvånad ..

2007-12-05 @ 05:42:48
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Lisa

Hehe, jag tycker det gick smidigt ändå, det var ju trots allt inte sååå mycket folk på stan!
Håller med dig om att internet shopping är bra..för nästan alla...hrm..det finns ju undantag..

2007-12-05 @ 11:28:25
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Ice Lady

Lily: Tack!!!

Annika: Det är ett givet måste.

Lisa: Jo, jag vet "vem"! He he he...

2007-12-05 @ 12:50:09
URL: http://icelady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0