Guildmötet avklarat!

Då var detta kvartals guildmöte avklarat igår kväll.
Puh...

Min guild (i spelet Guild Wars) heter Ice Cold Elements med märket [ICE] (ja, vi finns t o m på wiki!).
Vi har ett 50-tal trevliga medlemmar i olika åldrar och från olika länder.
Vi har ett aktivt forum, webbsida och Ventrilo- samt Teamspeakserver.

Varje kvartal har vi ett guildmöte där vi träffas i vår guildhall och på Ventrilo.
Eftersom jag är en erfaren föreningsmänniska (och administratör uti fingerspetsarna), så har vi såklart en ärendelista och medlemmarna får ta upp sådant som de vill diskutera.

Medlemmarna väljer (genom att rösta på forumet) också nästa kvartals officerare.
Så demokratiskt det bara kan bli!

Min position som ledare är inte heller definitiv.
Jag erbjuder vid varje möte möjligheten att rösta fram en ny, men än så länge så har ingen velat byta ut mig.
Tror det mest beror på lathet, he he....

I går fick vi in en till tjej som officer! Yippi!
Vi har en annan tjej som officer sedan tidigare och hon blev omvald även för nästa period.
Men det är alltid extra kul med fler tjejer, eftersom spel överhuvudtaget är så mansdominerade.

Jag har faktiskt träffat några tjejer i spelet som hade en guild bestående av ENBART tjejer!
Imponerande, fast jag tycker det är roligare när det är blandat!

Kommentarer
Postat av: Lisa

varför blir jag inte chockad över att ni finns på wikipedia...ghaa.. spel är mansdominerade jo, men det är ju bara sånna där tråkspel..hehe på king tex är det väldigt blandat precis som det skall vara..hehe
träffade dina föräldrar idag på julmarknaden, men ni var som vanligt passiva...

2007-12-01 @ 14:05:32
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Ice Lady

Passiva?
Jomenellerhur!

2007-12-01 @ 14:26:02
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Lisa

ja passiva på sånt som att åka på julmarknader och sånt.

2007-12-01 @ 16:23:32
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Ice Lady

Är inte speciellt förtjust i marknader... :-S

Internethandel är ju så mycket trevligare! ;-)

2007-12-01 @ 18:06:23
URL: http://icelady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0