Riktiga vänner

På senaste Halloweenfesten träffade jag en polsk tjej som flyttat hit till Hällnäs för att jobba.
Som tur var kunde hon engelska så konversationen flöt på ganska bra!

Jag är nyfiken av naturen och passade såklart på att fråga hur det var att leva och bo i Polen, samt vad hon och hennes kompisar (hon var ganska ung, eeeh... tror jag i alla fall) gjorde på fritiden osv.

Hon hade kommit till festen tillsammans med en bekant till mig, och hon ville bara understryka att hon inte kände personen så väl än.

För enligt henne:
 "- He is not a REAL friend, you know, like the ones you go and read books with at the library."

Ha ha ha ha ha....

Ops, om det är SÅ man kan avgöra vilka som är ens riktiga vänner, så är det bara att tragiskt konstatera att jag inte har många!
För jag har nog bara varit på biblioteket med Charlotte...

Räcker det ifall man bara lånar böcker av VARANDRA? Hmm....

Har DU några riktiga vänner då?

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hmm...isf är det nog bara Alice som är min vän.

2007-11-23 @ 12:15:26
URL: http://prude.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0