Vad betyder namnet

Lucas hade så rolig länk på sin "privata" blogg som jag bara måste lägga ut.

Det visade sig att mitt namn (Charlotta) kommer från Karl vilket är ett nordiskt namn som betyder Fri Man. Har alltid tyckt att jag haft lite väl mycket macho i mig för att vara kvinna, he he... Så där ser man!

Nordiskt namn
Jag kollade upp lite släkt och vänners namn också. Det var förvånansvärt vad betydelsen av namnet ändå stämde in på hur de är som människor... Underligt, men kul!

Här kan du hitta vad ditt namn betyder: Vad betyder namnet?

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jahapp, här ser ni alltså på "klippan". I'm a rock! Hell yeah!

2007-11-21 @ 19:59:55
URL: http://prude.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0