Nu är det dags!

För det långa inlägget!

Veckan har varit minst sagt hektisk.

Dottern blev frisk från magsjukan - MEN fick en förkylning istället.
Så hon har haft feber och varit hemma hela veckan.
Har blivit en hel del Barn-Buzzande!

Tina kom HEM igen på onsdag kväll.
Så hon och jag jobbade hemifrån to - fr.
Dottern var måttligt road över att vi var så osociala.

Igår var det ganska fint väder, så till middag grillade vi chorizo & ostkorvar.
Tina fixade pommes frites och dukade.

Jag var helt knäckt efter maten och slängde mig i soffan för att få se min älskade Dr Phil.
Men det gick inte så bra.
Telefoner (JA, jag HATAR telefoner) ringer.
Dottern har naturligtvis triljarders med frågor just då.
Tina behövde hjälp med att starta CSS-servern...
Suck...

När allt lugnat ner sig och jag fick se 15 min i lugn och ro - så går en säkring!
Halva huset är svart.
Mannen är på jobbet.
Jag vet knappt var vi har säkringsskåpen!
Fram med ficklampa och studerade det i hallen.
Nope... ser inte ut att vara här...
Upp till Dotterns rums säkringsskåp.
Nope... inte här heller....
Undras om det finns säkringar i skåpet ute på väggen?
Hmm... Går ut på bron och ser ENORMA SNÖMASSOR fram till skåpet.

Provar ringa Mannen.
Inget svar så han är nog upptagen med en kund.
Ringer min far.
Han säger att det är en huvudsäkring i skåpet ute.

Jaha, på med kläderna och VADAR ut i snön.
Sjönk totalt ner en gång och fick snö precis överallt innanför kläderna!
HATAR SNÖ!

Väl framme vid skåpet - så är det låst!
Ska öppnas med någon special-nyckel...
Tina får ringa min far igen och fråga om han vet var det kan finnas en sådan.
Jo, minsann. Det visste han, men kunde han inte ha kläckt ur sig det redan när JAG pratade med honom?
Tina fick hämta nyckeln och vada ut till mig.
Lyckades byta säkringen OCH ta mig tillbaka.
Något blöt och ganska kall dock.

Tina fick projektet att starta upp alla SEX datorer/servrar...
(Hon hade Mannen i telefon som assistans.)
Jag & Dottern gjorde blåbärspaj och marsansås under tiden.

PUH...
(Och såklart missade jag resten av Dr Phil-programmet...)

När vi fått allt att funka kunde vi käka paj och kolla in Talangjakten på storbild.
Helt klart värt alla besvär.

Sedan "tränade" jag & Tina på Singstar Legends skivan.
Vi körde alla låtar även om vi aldrig hört dem förut.
Hysteriska skratt-attacker!
MEN - jag lyckades bli SINGSTAR!
Inte bara en - utan TRE ggr!!!!
Muhahahahaaaa....

Fast jag kommer inte ens ihåg på vilka låtar längre...
I alla fall så har vi försökt ladda inför kvällens Singstar-fest hos Pernilla!

Om fyra timmar ska vi ha hunnit:
- Färga Tinas hår.
- Alla tre tjejer ska duscha & göra sig iordning.
- Göra plankstek som ska vara klar 17:30.
- Äta den.

Känns som att det är dags att starta...
Men måste ha en kopp kaffe till!

HA EN BRA LÖRDAG!!

Tillägg:
Dotterns dator hade gått sönder efter strömavbrottet.
Mannen blev lagomt lycklig när han kom hem...
(Måste censurera hans ord...)

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Vet ni vad, ni kommer INTE att få välja en endaste låt själva ikväll nu när ni tjuvtränat sådär mycket SÅ DET SÅ!
Vi ses vid 6 halv sju, ät fort kom sen!

2008-04-05 @ 13:59:24
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Mötley Annika

WOW snacka om långt inlägg....så kul det ska bli ikväll..lycka till me allt så ses vi ...

2008-04-05 @ 14:39:53
URL: http://www.motleycrue.blogg.se
Postat av: Lizaloop

hate

2008-04-06 @ 03:58:09
URL: http://www.lizaloop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0