4:e advent

Är det idag.
Dottern är för tillfället på födelsedagskalas.
Det är nog mycket roligare än vad jag ska göra idag.

På mitt schema står det tvätt, fortsatt städning från igår m m.
Tråkigt tråkigt, men å andra sidan så är det skönare att ha gjort bort det nu när julafton är så nära inpå.

Alla klappar är klara och inslagna också.
Ytterligare ett stessmoment borta.

Över till något helt annat.
I torsdags såg jag mitt livs första HOCKEYMATCH!
Ja, nästan hela då.

Varför?
Jo, det var ju så att Krille skulle vara med i publikpanelen.
Jag trodde i min enfald att det skulle vara ett program EFTER matchen,
men neeeej....
Såklart var man tvungen att se match-eländet också och vänta på pauser osv.

För att göra tittandet genomlidligt pratade jag med Annika i telefonen under tiden.
Hon har aldrig hört så dumma kommentarer tidigare.
Jag lovar.

Exempel:

"- Åh, nu tycker domaren att det är dags för att höja stämningen! Partydags kanske?"
Nej, då visade det sig att någon hade haft för hög klubba.

"- Oj, nu blir det spännande! Brandlarmet går!!"
Nej, det var slut på första delen av matchen (som visade sig bestå av TRE delar, suck...).

"- Men hur kan en utvisad få en ny spelare på plan?"
"- Nej, den var inte utvisad, de bara bytte spelare. De brukar bara spela typ 45 sekunder i taget."
"- VA? Så tamt! Klart jag fattar att det ska finnas ersättare ifall någon gör illa sig osv, men du menar att "gubbarna" räcker bara 45 sekunder?"
"- Ja." svarar den stackars Annika.
"- Jaha, fast varför blir jag förvånad egentligen..."
"- Men målvakten är densamma under hela matchen."
"- Sedär, då är det han som får bli min idol, helt klart."

MEN, jag sa att jag tyckte Sverige sög och att de var otroligt dåliga lagspelare.
De lät också adrenalinet pumpa fritt vilket är rena rama döden.
Där adrenalinet går in går vettet ut....

Jag upptäckte också (innan domaren) att det var för många röda gubbar på plan.
Men de röda gubbarna var himla duktiga och körde ett tight lagspel.

Min referens till lagspel är att spela lag-dataspel.
Är nog inte helt olikt "lag-tänket" i alla sorters spel/sporter.
Solo-spelare som bara vill visa upp sig, göra sig icke besvär när det verkligen gäller.
(Vissa av mina bekanta vet mycket väl nu vem jag pratar om och som jag skäller ut med jämna mellanrum när vi spelar exempelvis CSS...)

Jag sa också att Sverige skulle förlora gårdagens match.
Fick rätt.
Men Krille den råttan var ju inte med i publikpanelen!
Grr....
(Stackars de i panelen förresten, de får inte ens sitta på stolar utan ska stå där rakt upp och ner som några fån...)

Igår sa jag att Sverige inte hade en chans i dagens match heller (för nu är de så nedtryckta i skridskorna över de båda förlusterna och det krävs betydligt mer än adrenalin för att vinna).
Den matchen är tydligen inte slut än, men jag står fast vid min åsikt.
Fortfarande lyser Krille med sin frånvaro i publikpanelen...
Ännu mer grrr...
Måste nog ringa och tracka honom lite.

Jag tror han bara säger att han ska vara med för att få mig att börja titta på hockey!
Visserligen har jag sett mer hockey nu än i hela mitt tidigare liv.
Trots att jag var tillsammas med en hockeyspelare i mina unga år och genomled matcher genom att ta med mina tjejkompisar så vi kunde skvallra och ha kul.
Titta på matchen?
Nja, det fanns ju så mycket annat mer spännande att göra/prata om.
Fast lite coolt var det ju när han åkte förbi och vinkade och kastade slängkyssar och alla i publiken tittade på oss...
Ha ha ha ha...

Jaja, hur är det med ert hockeyintresse då?
Tycker ni också att våra gula gubbar suger?

Kommentarer
Postat av: Mötley Annika

Hahaha ja men det är ju kul att jag får lära dej nått ....

2008-12-21 @ 14:30:13
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Lucas

Ha ha skrattar gott granen Lars köpte är ju en riktig gran ha ha

2008-12-21 @ 17:36:39
URL: http://lucas1962.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Behöver du fråga hur mitt hockeyintresse är? Vi ska f.ö. till Skellefteå för att se Skellefteå-Luleå i januari. Så jo, lite intresse för hockey har jag nog :-)



Ja, Tre Kronor suger hästballe för tillfället. Nu får de skärpa till sig och kamma sig! Det här funkar ju inte. Ska jag behöva bli tränare för dem eller? Va?



Kalaset var mycket lyckat! Alice var så nöjd och fick jättefina presenter!



P.s. Fredrik skötte sig väldigt bra igår och grabbarna grus (tonåringarna) tyckte det var toppen att äntligen få tillgång till internet på Alex's dator igen.

2008-12-21 @ 18:23:12
URL: http://prude.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0