Tisdagstema: Flytt

Jag har flyttat 11 ggr i mitt liv.

Först flyttade jag & min bästis Anna-Maria till Lycksele för att bo i egen lägenhet.
Ja, föräldrarna trodde vi skulle gå gymnasiet, men vi hade inte riktigt samma intention.
He he he...

Sedan flyttade vi hem igen till Vindeln/Bastuselet efter att vi hoppat av Samhälls- resp Humanistlinjen.

Då träffade jag en ny pojkvän som bodde på "kråkslottet" i Vindeln och flyttade in till honom.

Vi köpte senare ett hus på Bastuvägen i Vindeln som vi flyttade till.

Förhållandet tog slut och jag flyttade till egen lägenhet bredvid Fritidscentrum (Vindeln).
I lägenheten strax under mig bodde min syster och hennes två barn.
Väldigt praktiskt!
Gemensamma middagar och nära till sällskap.
Perfekt!

Flyttade sedan till en ny lägenhet och skulle bo under min farmors lägenhet.
Skulle bli ännu bättre för en snällare människa än hon får man leta länge efter.
Hon var på en resa till Jerusalem (hennes högsta önskan här i livet) när hela flytten var klar.
Då dog hon.
Sista dagen på resan.
Det var fruktansvärt.

Jag kan fortfarande inte berätta/skriva om detta utan att börja gråta.
Jag älskade min farmor såååå mycket!

Troligtvis en av de jobbigaste perioderna i mitt liv.
Fast jag är övertygad att hon "håller ett vakande öga" på mig däruppifrån.
Ibland kan jag t o m prata med henne.
(Ja, det kanske är konstigt värre, prata med någon som inte kan svara. Men det känns i alla fall mycket bättre efteråt.)
Lotta = The Ghost Whisperer

Tja, något senare träffade jag en ny pojkvän som jag flyttade ihop med.
Han hade hus i Mesele.

Skulle sedan flytta från honom till egen lägenhet i Hällnäs, men efter mycket övertalande så fick han följa med.
Dumt.
Ja.

Ett tag efter det så separerade vi på riktigt och jag flyttade in i en underbar stor härlig luftig 4:a i Hällnäs.
Älskade lägenheten!
Jättestort kök, ljusa rum och öppen spis i vardagsrummet.
Parkettgolv nästan överallt.
Toppenbra, förutom utsidan...
Värsta tråkiga "tomten" med mest asfalt och en övergiven industritomt som granne.
Urk...

Drev under denna period Åmsele Camping så jag var mycket där.
Träffade min nuvarande Man också.

Vi köpte ett hus i Hällnäs bredvid en av mina bästa manliga kompisar.
Stortrivdes där också.
Tomten var helt fantastisk!
Massor med skog runtom och det kändes som att man inte hade några grannar överhuvudtaget!
Men litet hus.
Så när Dottern föddes blev det lite väl trångt.

Vi köpte ett nytt hus i Hällnäs.
Renoverande en hel del och flyttade sedan in.
Här har vi nu bott i ca 4 år.
Allt är toppen och med vår nya altan kan det bara inte bli bättre!

Jag lär väl knappast slå Lucas rekord i att flytta många gånger, he he....

Men hur många gånger har ni flyttat?

Kommentarer
Postat av: Lisa

hmmm från mor och far till pojkvän 1.
från pojkvän till karlsgårdsvägen 2.
från karlsgårdsvägen till parkv. i hällnäs 3.
från parkvägen till ett annat hus på parkvägen 4.
från det till blåhuset 5.
från blåhuset och hit 6.
ja 6 gånger, det var inte illa...!

2008-01-09 @ 18:32:11
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Anna-Maria

Minns fortfarande adressen...Timmervägen 47B :-) Har räknat hur många ggr jag flyttat...och fick ihop det till hela 14 ggr...jösses!

2008-01-09 @ 19:41:29
Postat av: Lucas o Lars

He e ju fääädiflytta nu! För jag tror jag flyttat 30-31 ggr.
Men som mitt hus i Hällnäs blir det aldrig mer

2008-01-09 @ 20:19:13
Postat av: Lisa

har sett film, sjukfilm "underbar och älskad av alla"
häxan surtant var med :) den blev genast bra!

2008-01-10 @ 12:31:51
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Madsoline

Very good, I was so suprised when I came upon this site. I would love to find a chat for installers to help and give opinions and compare prices in differant areas Thank you and keep up the good work

2010-11-22 @ 14:42:10
URL: http://madsoline.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0