Ännu gräsligare dag

GräsklipparKvinnan tror jag mitt namn är numera.

Tar aldrig riktigt slut verkar det som.
Grovkörde igår utan uppsamlare.
Idag blev det kortare och med uppsamlare (som dessvärre inte alls ville samla upp allt).

Ja, ja.
Men kort har gräset blivit.

Sedan VÄGRADE den lilla klipparen att starta.
Trots mina enorma & tappra försök.
Verkar som att tändstiftet måste bytas/rengöras.
Så - det lämnar jag med varm hand till Mannen när han kommer hem idag.
(Som tur är så jobbar han dagtid idag och slutar i "normal" tid.)

Tror han ska få äran att köra den ikväll så kan jag slita och bråka med trimmern.
Nej, vi är inte heller riktigt sams.

Vi har två olika trimmers (eller heter det trimrar?).
Den ena är bensindriven, svårstartad & tung som ett AS och skakar armarna ur led.
Den andra är en el-trimmer så man måste dra låååånga skarvkablar runt överallt.
Otaliga gånger har jag varit på väg att kapa av strömkabeln med trimmern.
Ingen lek alltså.

Men det positiva är att det är toppenvarmt ute idag!
Himla skönt (fast man stektes lite lätt när man klippte gräset).
Ser ut som en kräfta i ansiktet (igen).
Solskyddsfaktorn svettades ut ganska fort.
Ska bli skönt med en långdusch sen ikväll.

Pust.
Jamen vad har ni pysslat med på denna "vilodags" söndag då?


Kommentarer
Postat av: nettan

Jag har MÅLAT IGEN!!!, barnen har målat ankhuset + kroppen. Dom blev satta på sanering efter måleriet så nu ser de ut som barn igen:)

2008-06-29 @ 17:44:32
Postat av: Mötley Annika

ehhhhh ja vilade var vad jag gjorde L Du vet de behövdes hahahaha

2008-07-01 @ 21:48:06
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Mattismarlene

Thanks for your enjoyable site, many good times had ja!

2010-12-02 @ 13:06:16
URL: http://mattismarlene.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0