ESC - Finaldags

England - 2 p
En riktig discolåt och tankarna faller tillbaka några decennier. Låten känns igen och är kul, men det är ingen vinnarlåt.

Tyskland - 1 p
En falsksjungande tjejgrupp som inte gör låten rättvisa.

Frankrike - 5 p
Åh, vilken låt! Helt annorlunda och sticker verkligen ut bland övriga bidrag. Jag hörde den för första gången på radio medan jag satt och jobbade. Nynnade direkt med och tänkte "Vad är det här för bra låt?". SEN blev jag glatt överraskad av att höra att det var Frankrikes bidrag i årets ESC! Efter det såg jag videon och blev ännu mer förälskad. OM de gör ett bra framträdande så kommer låten att vinna!

Spanien - 0 p
Ännu en barnlåt med vad jag antar är en barnartist. Jag skulle skämmas ögonen ur mig ifall Sverige skulle ha skickat det här bidraget.

Serbien - 3 p
Balladernas land. Ytterligare en stark och bra ballad från Serbien. Kommer troligtvis att hamna högt upp i listan men vinner inte.

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Jaha är ni laddade till ma nu då?
Det är vi, just nu är det bullbak/lunch sen blir det duschning och sminkande innan planksteks förberedandet...känner redan hur trött jag är ikväll..
var smart och köpte inte gäspöl, det blev alkoläsk ist..hehe piggar bättre!

2008-05-24 @ 13:08:16
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Mötley Annika goes schlager

finland ledde på nätet när man skulle klicka på vem vinnaren skulle bli ehhh jag tror det e många som har fel !!!

2008-05-24 @ 17:53:31
URL: http://motleycrue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0