Tisdagstema: Orange

Jag hatar orange.
Har alltid hatat det.
Fast apelsiner är goda trots att de är orangefärgade.

När jag var riktig liten sydde mamma mig en kjol av orangefärgat tylltyg.
Med volanger.
DEN älskade jag.

Vi hade också EXTREMT fula kökstapeter i huset jag växte upp i.
Stora bruna och oranga blommor samt matchande mörkbruna köksluckor.
Blir lätt illamående när jag tänker tillbaks på det...
Huvva!

Och i helgen hade jag totalt hjärnsläpp!
Vi spelade PuzzleQuest och jag hade enorma färgproblem.
Varje gång jag skulle säga "lila" så sa jag "orange"...
Go figure...
Det finns inte ens orangefärgade "pluppar" på spelplanen!

Så vad tycker ni om färgen orange då?

Kommentarer
Postat av: Mötley Annika

orange e en hemsk färg och hehehe du sa verkligen orange om dom LILA flera gånger...

2008-05-06 @ 13:46:48
Postat av: Lizaloop

hörre du, inte har då jag blivit inbjuden till att spela det där, fy skäms på dig!
Ring när du vaknar så får jag höra om vad som blev sagt i går...hehehe

2008-05-07 @ 12:03:20
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Pernilla

Nej, det finns inget roligare än hockey på lördagar! :-O Ikväll är det ju hockey också, missa inte det nu Lotta! :-)

Har du inte förfärligt tråkigt så tycker jag att du kan hoppa över Doomsday...

Jo, beslagen ska fixas såklart. Antingen om de går att putsa upp/fräscha till eller då så blir det nya.

Haha, nja...Alice klipper jag faktiskt ibland (hellre än bra) men någon gång ibland får man ju ta dem till frissan så det blir ordentligt gjort.

Nej, ingen vecko/månadspeng för Alice än. De andra tror jag började då de var kring 7 år kanske. Typ 20-25 spänn till att börja med. Med kravet att de t.ex. ska städa sitt rum någon gång i veckan (vi är stora fan av att ge våra barn sysslor till deras förskräckelse *s*).

2008-05-07 @ 14:56:41
URL: http://prude.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0