Den stora jaktdagen!

Blev väckt av en geting som surrade kring mitt huvud.
Rusade upp i panik (jag är VÄLDIGT allergisk mot getingstick).
Hämtade tillhygge och dödade den.

Gick sedan på toaletten och gjorde morgonbestyren.
Väl tillbaka i sovrummet för påklädning upptäckte jag YTTERLIGARE en geting.
Dödade den också.

Jobbade lite hemifrån eftersom Dottern är ledig på onsdagar.
Hon skulle gå upp och städa sitt rum (varje onsdag enligt det nya städschemat),
och upptäckte MASSOR av nya getingar svärmandes däruppe!

Ve och fasa!
Tillsammans lyckades vi få ihjäl alla (säkert 7 - 10 st).
Men någonstans måste de komma in...
Frågan är bara var?

Gissningsvis via luftventilerna som vetter ut mot skorstensmuren (som ej används numera men finns kvar sedan tidigare).
För säkerhets skull stängde jag alla ventiler.
Får väl se ifall det dyker upp några fler under eftermiddagen.

Den andra jägaren idag är Priscilla.
Hon är tydligen en fågeljägare (Elvis bryr sig knappt om fåglarna utan koncentrerar sig på möss, råttor & sorkar).
Under denna vecka har hon dragit in sina fågelbyten vid ett flertal tillfällen!
Idag var inget undantag.

Trots att jag slängde ut henne med sitt byte,
sprang hon bara runt huset för att gå in genom kattluckan igen med det.
Turligt nog var detta byte dött (igår var den levande och spred fjädrar ÖVERALLT),
så jag snappade tag i fågeleländet och kastade ut det utan att hon hann se det.

PUST!
Känns verkligen som en riktig JAKT-DAG idag!

Undras just om jag ska behöva jaga Mannen ikväll också när han kommer hem?
Ha ha ha ha...

Kommentarer
Postat av: Mötley Annika

Hoppas ni fick ut alla getingar & hehe tur de finns nån du slipper jaga då !!!!!!!

2008-10-08 @ 15:41:09
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

aj då bara ni inte har något getingbo där inne, får hoppas att de försvinner nu när ni stängt ventilen!

Hur går det för örjan med skärmaskinen jag skulle vilja att vi skar lite någon dag i en nära framtid...!

2008-10-08 @ 16:25:45
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Tina

Men jösses, det lät inte så kul ;P

Och guud va jobbigt att hon kommer in med fåglar, usch! :)

2008-10-09 @ 08:31:48
URL: http://tinytinagoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0