Semesterbilder!

Massor av sol och bad blev det såklart i det 28 gradiga varma havsvattnet.
Toppenväder hade vi båda veckorna!
Här ser ni Dottern badandes i havet och i en pool.
(Vissa dagar var det så höga vågor så då blev det pool-bad istället.)
Dottern lärde sig simma under dessa veckor!



Vår kvällsunderhållning bestod av mys på terassen, kortspel och skriva dagbok.
Notera den vackra pennan Mannen använder...
   


Dottern lärde sig göra roliga bilder med min kamera:



Glass varje dag hade jag lovat Dottern och många glassar blev det.
Den ena större än den andra...
Och så fick hon flätat hår!
 


Trevligt resesällskap hade vi också!
Lena & Magnus åkte till samma ställe och vi hade bl a en toppentrevlig kväll tillsammans.
(Bilderna är inte från kvällen utan när vi satt och väntade på flyget hem...
...av någon konstig anledning blev inte bilderna från den där kvällen skarpa och fina...)



Två kackerlackor lyckades vi se och döda när vi var där.
Men den här pyttelilla (ja den är faktiskt bara några centimeter lång) ödlan fick leva.
Däremot lyckades jag fånga den i ett glas så vi kunde fota den.
Den var inte det lättaste att fånga, för den var snabb som bara attan!



Vår favoritrestaurang var den här:


Där fanns extremt god mat, trevlig personal (på bild Dottern med den kvinnliga kocken samt hennes dotter som var servitris):


Mysig miljö där med havsutsikt samt massor av olika djur:


Fåglar


Jannesläktingar kanske Pernilla?


Jordekorrar eller något annat liknande, men söta var de!



En kväll när vi käkade middag där,
hörde vi erbarmligt skrålande från baren bredvid.
Det visade sig att de hade Karaoke-kväll.
Såklart gick vi dit och ROCKADE FETT!
Ha ha ha ha...


Mannen köpte en gay-ig drink...
He he...




Vi funderade på att köpa denna coola spindel-lampa eller tavla till Annika i present...


...men så elaka kunde vi inte vara så hon fick en lila/rosa glittrig paljett-keps istället!



Överlag så hade vi en toppensemester och hoppas att ni här hemma haft det bra!

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Harreminje senna bilder du lagt ut, kul att se.

Det ser verkligen ut som om ni haft en toppensemester, matstället kan jag säga direkt att det inte hade varit min favorit, ser jag att det står det där ordet fish på en skylt då traskar jag vidare fniss

2008-09-05 @ 15:07:56
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Vad härligt ni verkar ha haft det!!

2008-09-05 @ 21:08:07
Postat av: Lucas

Härlig semester ni haft! Kul att få koppla av borta och för dottern att få äta glass varje dag! avis

Nu kommer ju höstrusket så man blir ressugen, men jag gissar att nån resa för mig är det inte ens i fantasin möjligt just nu..

Ha en bra helg!

2008-09-06 @ 07:47:35
URL: http://lucas1962.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0