Julafton

Började jättebra...
Jag hade feber, ont i halsen och mådde inget vidare.
Det är ingen dag man kan ligga i sängen och tycka synd om sig själv,
nej, det är bara att bita ihop och göra en så bra dag som möjligt!
Tack gode Gud för Alvedon!!!

Sista luckorna i julkalendrarna öppnades.
På baksidan av Little Petshop kalendern fanns julpynt som såklart klipptes ut och sattes upp.


Dottern fick öppna två julklappar på morgonen (en gammal sedvänja från min tid som barn).
Den ena innehöll en julstrumpa med godis och den andra var sällskapsspelet Spökjägarna!

Det hann vi spela många gånger under dagen.
Riktigt roligt brädspel faktiskt!

Kvällen innan fick jag blombud med värsta coola blomman!

Men det fanns inte något kort med avsändare så OJ, VAD VI FUNDERADE!...
Tills Annika såg blomman och sa att Liza fått en likadan med kort från Lucas & Lars.
Så - TACK LUCAS & LARS!
Ni är då bara för gulliga!!! *kram kram kram*


När vi skulle traditionsenligt äta dopp-i-grytan till frukost/lunch tittade min mor & far förbi och ville ha fika.
Förståndigt nog hade de med sig bullar och tårta(!!).
Kaffe och glögg däremot kunde vi faktiskt åstadkomma.
De hade också med sig en fin julblomma...

...som Dottern dekorerade med sin ängel hon gjort i skolan.

Julmiddag i lugn och ro med allt smaskens vi gillar blev det såklart.
Tomtebloss är också en av våra traditioner.
Men attans så kallt det var i år...
Brrr!!!

Låååångt senare på kvällen var det dags för julklappsöppning.
Gissa vem som fick flest?
Ha ha ha...

Och hon gillade ALLA klapparna!

Kvällen innan (när jag & Tina hade julradion) hade hon fått öppna den från Mush (Paul från Skottland).
Det var ett V.I.P. Little Petshop Pet.
Den har inte lämnat hennes sida sedan dess kan jag tillägga.


Och bland julklapparna fanns såklart ett antal till små pets:

(OBS - detta är bara en bråkdel av alla!)

Helt klart verkar det vara den här åldersgruppens största passion just nu.
Lär förmodligen bli något annat till nästa jul...

Julaftonskvällen spenderades i glatt sällskap med Tina & Annika (ja, jag hade dagen till ära julpynt i håret!).
   

Och många fina klappar fick jag!
Bäst var förstås digitalkameran (till familjen).
En liten och nätt.
Och metallic-rosa...
Ha ha ha ha... (Nä, det fanns inte lila!)

Roligast var nog muggarna från Liza som jag & Annika fick varsin av:

På den ena stod det "THE BOSS" och på den andra "THE SLAVE".
Gissa vem som fick vilken?
Ha ha ha ha ha...

Mest uppskattade julklappen?
Måste nog vara den Mannen fick av mig!
Han blev rörd till tårar och det var så gulligt!
Vad han fick?

Jooo... Biljetter till denna konsert på Globen:


Hoppas alla ni andra också fick en skön och rolig julafton!!

Kommentarer
Postat av: Mötley Annika

ja men klart min är the boss !!!! eller ???

2009-01-09 @ 14:55:44
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Lars

Synd att kortet kommit bort. Får nog klaga på blomaffären när vi kommer upp i övermorgon.

2009-01-11 @ 02:09:19
URL: http://systerlars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0