Veckotema: Musik - Första idolerna!

Annikas inrådan kör jag ett veckotema med musik!

Vad gäller musik så är smaken delad som baken hos de flesta.
Musiksmaken startar också i lite olika åldrar för olika personer.

Jag blev såklart influerad av mina föräldrar samt min storasyster under min uppväxt.

image80Tror jag fick min första kassettbandspelare när jag var 6 eller 7 år.
MED en mikrofon!

Tyckte det var himla kul att spela in "egna shower".
T ex min egen variant av Nygammalt med imitationer av Bosse Larsson.
Tror till min förfäran att mamma har sparat banden!
Tur att det snart inte finns en bandspelare kvar att lyssna av dem på!
He he he...

En av mina första idoler vid den tiden var Elvis som jag tidigare bloggat om.

Men största idolerna var ABBA! 
De var mina absoluta favoriter och håller än idag!
Köpte alla skivor (då var det såklart LP som gällde).

Sjöng till alla låtarna och drömde om att få vara Annifrid!
(För jag ville redan då vara något annat än BLOND!)


Hade också Boney M som favorit.

Vem gillar inte klassikern Daddy Cool?




Vilka var era första idoler och hur gamla var ni då?

Kommentarer
Postat av: Lisa

skid row var mina stora idoler!!!!!!!
hehe så bra att du berättade att banden finns kvar, du fyller ju 40 nästa år *fnissar*

2008-02-04 @ 20:15:37
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Maria

Jag gillade Abba först,men sen blev det Gyllene Tider och FreeStyle. Som jag egentligen inte fick lyssna på av mina föräldrar.Itonåren lyssnade jag på Sheena Easton , Michael Jackson,Alphaville och Kim Wilde. Maria

2008-02-04 @ 22:25:56
URL: http://monmaria.blogg.se
Postat av: GunillaK

Min första skiva var en EP med Elvis In the Ghetto. Jag älskade den, men förstod inte då vad den handlade om. Tyvärr så _ÅT_ Ghassie upp den skivan när hon var valp. (Tillsammans med ett paket LINK)

När jag var i tonåren så var det rätt mycket reggae som snurrade på skivspelaren under en tid, men även Gyllene Tider,(Mest för att min kusin arbetade som scenbyggare åt dem), Imperiet, Eva Dahlgren, 10CC. Jag hade och har nog rätt bred musiksmak. Tycker om Dean Martin & Frank Sinatra också.

Vi har satt upp vår gamla skivspelare ute på altanen och tagit fram alla våra gamla LP-skivor, så på somrarna brukar det blir rena nostalgiaftnarna här ute.

2008-02-05 @ 07:54:30
Postat av: Lucas

Tacka vet jag Magnus Uggla och han håller än alltså är jag ju inte sååå gammal.
Och vem har inte sett Gibson Brothers
Yepp - jag!

Boney M - mummma!

2008-02-05 @ 15:02:53
URL: http://lucas1962.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0